ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אריה דרעי בדרך למשרד הפנים: פנה לויינשטיין להכשרת המינוי

השר אריה דרעי עומד לשוב למשרד הפנים • דרעי פנה לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי, ובימים אלו כבר משובצים אנשיו לתפקידים בלשכה העתידית • מדוע לא מונה הבוקר? • וגם: נתניהו ייפרד לראשונה מתיק התקשורת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

המקל, הגזר והמלפפון: בישיבת הממשלה הבוקר (א'), אושר מינויו של אביחי מנדלבליט, מזכיר הממשלה ליועץ המשפטי לממשלה. כמו כן אושר מינוי של פרופ' שמחון ליועץ כלכלי לראש הממשלה.

עבור החרדים, מינוי מנדלבליט הוא בהחלט ידיעה מרעננת - לראשונה חרדי ימלא את אחד מחמשת התפקידים החשובים במדינה.

על זה ניתן להסתכל אולי כגזר. במקביל, נעשה שימוש גם במקל: פרופ' שמחון שהתבטא נגד משפחות ברוכות ילדים וגילה על כך את דעתו בעבר, מונה כיועץ, למרות חריקות השיניים מצד הנציגים החרדים.

מי שלא מונה - ויהיו שיאמרו שאף לא היה אמור להתמנות הבוקר - הוא שר הפריפריה הנגב והגליל, אריה דרעי. אך על פי הדיווחים, נפל הפור ולרשימת התיקים אותם מחזיק השר דרעי, עומד להתווסף תיק הפנים.

הפרשן הבכיר יעקב ריבלין מסביר ל'בחדרי' כי המינוי אמור היה להיות מובא הבוקר, אלא שאת נתניהו העסיקה ישיבת המרכז שכינס בשבוע שעבר, במטרה להבטיח את כהונתו בראשות הליכוד לקדנציה נוספת, "ראש הממשלה מעוניין להביא לממשלה ולכנסת, את כל סבב חלוקת התיקים המחודשת בממשלה, ולא טיפין טיפין - מה שיאלץ אותו לסדרת התמודדויות על חודו של קול במליאה. הוא לא יכול להרשות לעצמו להסתכסך עם המאוכזבים שלא קיבלו את המינוי לו ציפו.

ריבלין גם מזכיר בעיה לא פשוטה שנתניהו צריך לקחת בחשבון כעת: "אורן חזן מסיים רק שבוע הבא את תקופת ההשעיה שלו". ריבלין מעריך כי: "כאשר נתניהו ישלים את הסבב, הוא יציג בפעם אחת את כל הרשימה".

אבל כל זה לא עוצר את ההתקדמות בדרך ליעד: "דרעי בכל מקרה כבר מתייחס לעצמו כשר הפנים החדש ובימים אלו הוא משבץ את אנשיו בתפקידים שונים בלשכתו העתידית". ריבלין גם מפתיע וטוען כי בסבב הקרוב, ראש הממשלה ייפרד ויפקיד בידי שר אחר את תיק התקשורת, זאת מלבד הפנים משם פרש סילבן, והכלכלה משם פרש דרעי - שיאויישו אף הם בשרים.

כתבנו הפוליטי עקיבא ווייס מוסיף, כי מלבד כל האמור לעיל, בכדי למנוע לזות שפתיים:יו"ר שס השר אריה דרעי פנה היום (א') ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בבקשה לבדוק האם יש בעיה משפטית בכהונתו כשר במשרד הפנים.

הערכות הן כי היועמ"ש יאשר את מינוי דרעי לתפקיד זאת לאחר ששלושת שופטי בג"צ דחו פה אחד את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי דרעי כשר, לקראת הקמת הממשלה.
אריה דרעי משרד הפנים משרד התקשורת ראש הממשלה נתניהו מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד