כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מסע סקווירא: מגידי שיעור באוטובוסים

בשל חשש מביטול תורה במהלך המסע ההיסטורי לישראל, הורה הרבי מסקווירא על שורת תקנות בעניין - כולל: מגידי שיעור באוטובוסים

האדמו"ר מסקווירא. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מסקווירא. צילום: שוקי לרר

דריכות בקרב חסידי סקווירא לקראת ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר שייפתח מחר (ב') בבוקר בישראל.

בימים האחרונים נקראו אל הקודש פנימה גבאי התורה והתפילה בשיכון סקווירא, וקיבלו הדרכה מפורטת מהאדמו"ר לבל יבטלו שום שיעור משיעורי התורה.

ביקורו של האדמו"ר צפוי להיות ממושך ובמשך שלושת השבועות של הביקור יחזק האדמו"ר את קהל עדת חסידי סקווירא בישראל ויעלה למקומות הקדושים.

אל האדמו"ר מצטרפים כ-1800 חסידים מרחבי תבל שביקשו להיות נוכחים במעמדים ההיסטוריים שיירשמו באותיות של זהב בדברי ימי החסידות, ולשפוך שיח יחד עם רבם הגדול אצל הכותל המערבי וקברי הצדיקים בירושלים ובגליל.

לאור הצטרפותם של החסידים למסע, הורה כ"ק מרן האדמו"ר מסקווירא לגבאי התורה והתפילה להכין סדרי לימוד סדירים לטובת כל משתתפי המסע, על מנת שלא יידרש אף אחד מהמשתתפים לבטל מתלמודו אף לא יום אחד.

בחסידות סקווירא ניתן דגש רב ביותר לקביעת העיתים לתורה גם בקרב בעלי הבתים אשר הוגים בתורה במשך מספר שעות ביום, במסגרת שיעורי התורה הרבים בשיכון ניו סקווירא המקיפים את כלל מקצועות התורה.

בנוסף ל-15 הכוללים לאברכים אשר בהם קיימות מגמות בשו"ע, בבלי, ירושלמי ועוד, קיים ארגון "שארית לפנחס" אשר מיועד לעילויים שבחבורה אשר "תורתם אומנותם" כל ימי חייהם וגם לבעלי בתים ואנשי עסקים.

במעמד המיוחד בו השתתפו גבאי התורה והתפילה במעונו של האדמו"ר מסקווירא, הם נתבקשו לייחד בכל אחד מהמקומות שבהם ישהו במסע, מקום מיוחד לתורה.

האדמו"ר ציין שאמנם חלק ניכר מימי המסע יהיו מוקדשים לתפילות במקומות הקדושים ובמעמדי חנוכת הבית "אבל בספה"ק מאור עינים מובא שתפילה בלי תורה נקראת 'פלג גופא' ואינה דבר שלם, ולכן כדי שיתקבלו התפילות ונוכל לפעול כל מיני השפעות טובות לכלל ולפרט בשלימות - יש לשלב גם לימוד התורה".

בנוסף לכך יערכו מאות אברכים בחינות 'דרשו' בעת שהותם ביום ו' במירון, כמו גם היכל תורהשיפעל מחצות ליל שישי ועד לפנות בוקר כמסורת הנהוגה בסקווירא בימי השובבי"ם.

בנוסף לכך יתקיים "יומא דאורייתא" בביהמ"ד החדש בירושלים, אשר בו יופיעו וידרשו בהלכה ובאגדה רבני הקהילה וכן הרה"צ רבי אלימלך בידרמן.

לכל אורך המסע יאזינו המשתתפים לשיעורי תורה באוטובוסים על ידי מגידי שיעור.

מלבד דאגתו של האדמו"ר מסקווירא למשתתפי המסע, זימן אליו את מנהלי הת"ת, וייחד סכום כסף לטובת קיום פעילויות לחיזוק הלימודים לכל אורך שעות היממה לילדים בעת שאביהם ישהה בארץ, בנוסף הורה האדמו"ר לקיים תפילה בציבור לילדים.


סקווירא מסע ארץ ישראל חסידים ביטול תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד