ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

פוטין נגד המערב: "נלחמים ברוסיה"

רוסיה מגדירה את פעילות ברית נאט"ו כאיום על ביטחונה הלאומי • פוטין מאשים במסמך אסטרטגי את ארה"ב ואת בעלות בריתה ב"ניסיון לשמר את הדומיננטיות שלהן בענייני העולם" על ידי "מדיניות של בלימה כלפי רוסיה"

פוטין נגד המערב: "נלחמים ברוסיה"
פלאש90

רוסיה מגדירה את פעילות ברית נאט"ו כאיום על הביטחון הלאומי שלה, ומאשימה את ארה"ב בחתירה למדיניות של בלימה שלה, בסימן נוסף להתדרדרות היחסים בין מוסקבה למערב.

ההצהרות הללו כלולות במסמך על אסטרטגיית הביטחון הלאומי של רוסיה שנחתם על ידי הנשיא ולדימיר פוטין בערב השנה החדשה, כעדכון למסמך קודם משנת 2000.

הרטוריקה האנטי-מערבית של פוטין גברה בשנתיים האחרונות, כשהיחסים בין רוסיה למערב הורעו בעקבות סיפוח קרים לרוסיה והמלחמה במזרח אוקראינה.

המסמך מפרט סדרת תלונות נגד נאט"ו, כולל "הגברת פעילויות צבאיות של מדינות חברות", "הרחבה נוספת של הברית" ו"העברת תשתית צבאית קרוב יותר לגבולות רוסיה", שמתוארת כאיום על הביטחון הלאומי הרוסי.

תוך פירוט "איומים חדשים על הביטחון הלאומי שיש להם אופי מורכב וכרוך זה בזה", המסמך מאשים את ארה"ב ואת בעלות בריתה ב"ניסיון לשמר את הדומיננטיות שלהן בענייני העולם" על ידי "מדיניות של בלימה כלפי רוסיה". מדיניות זו מובילה ל"לחץ פוליטי, כלכלי, צבאי ובינלאומי" על רוסיה.

בנייר אסטרטגיה צבאית שפורסם לפני שנה, רוסיה נמנעה מלתאר את נאט"ו או את ארה"ב כאיומים. בגרסה מ-2009 של אסטרטגיית הביטחון הלאומי - מתקופת נשיאותו של דמיטרי מדבדב, היום ראש הממשלה - מוסקבה מתחה ביקורת על הרחבת נאט"ו ועל המהלך האמריקאי להקים מערכת הגנה מפני טילים באירופה, אך לא הגדירה את הפעילות הזו כאיום עליה.

המסמך החדש מבקר בחריפות את עמדת המערב בנושא אוקראינה, ומאשים את ארה"ב ואת נאט"ו בתמיכה ב"הפיכה אנטי-חוקתית שהובילה לקרע עמוק בחברה האוקראינית, ולהתעוררותו של עימות מזוין". המסמך מזהיר שאוקראינה הפכה "למקור ארוך-טווח של חוסר יציבות באירופה ועל גבולות רוסיה".

המערב טוען שרוסיה מילאה תפקיד מרכזי בתמיכה במורדים במזרח אוקראינה, מה שמוסקבה מכחישה במידה רבה, למרות שפוטין התבטא בדצמבר כמי שמודה שכוחות מיוחדים רוסים מעורבים בעימות.

המסמך חוזר על הביקורת של רוסיה כלפי "האביב הערבי" ו"מהפכות הקטיפה" במזרח אירופה, ואומר ש"הנוהג של הדחת משטרים פוליטיים לגיטימיים הפך לשכיח יותר, ויוצר אי יציבות מקומית ועימותים".
רוסיה פוטין ארצות הברית נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד