י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רבה של ירושלים: "לבדוק את הטענות על עינוי העצורים"

הגר"א שטרן קורא לבדוק את הטענות על העינויים • נחשף מסמך הסותר את טענות הפרקליטות בבית המשפט

רבה של ירושלים: "לבדוק את הטענות על עינוי העצורים"
פלאש 90

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, קורא לערוך "בדיקה בלתי תלויה" לבירור הטענות על עינויים קשים שעברו עצורי פרשת דומא בידי השב"כ, מה שלדברי עורכי דינם גרם להם למסור הודאות שווא.

הרב שטרן נפגש עם כמה מבני המשפחה של עצורים בפרשה, שחלקם שוחררו לאחר שהתברר כי לא היה להם קשר למעשים, אך למרות זאת עברו חקירות קשות. הרב שטרן שמע מהם על אשר עברו בניהם במעצר. בפגישה נכח גם נציג של ארגון 'חוננו' המסייע למשפחות העצורים מן הבחינה המשפטית.

הרב שטרן נחשף לעדויות ולמסמכים השונים המתארים את אשר עברו העצורים בחקירות, והביע לאחר הפגישה תקווה כי תיערך בדיקה לבחינת הטענות.

"אני מודאג ביותר מן השמועות על עינויים קשים שנעשו עם העצורים בפרשת דומא", אמר הרב שטרן לאחר הפגישה. "מן הראוי לקיים בדיקה בלתי תלויה שתברר האם אכן נעשה הכל במסגרת החוק".

בתוך כך, הבוקר נחשף ב'ידיעות אחרונות' מסמך שהוגש לבית המפשט, ממנו עולה כי מספר מתנחלים שהו בפאתי הכפר עם הגעת כוחות צה"ל למקום. מהמסמך שנחשף נראה כי צה"ל יכול היה לעצור חלק מהמתנחלים הפועלים במקום עוד באותו הלילה. המסמך אף סותר את טענות הפרקליטות בבית המשפט כי בן עוליאל, החשוד המרכזי ברצח בני משפחת דוואבשה, פעל לבדו.
דומא שטרן דוואבשה בן עוליאל עינויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד