כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קרב איתנים בבית שמש: מונטג ובלעיש נגד היועץ המשפטי

משה מונטג ומאיר בלעיש, בכירי עיריית בית שמש דורשים מראש העיר משה אבוטבול לפטר את היועץ המשפטי מיקי גסטוירט • הטענה: "התנהגות בלתי הולמת וגרימת נזקים כבדים לעירייה" • היועץ: "ניסיון פסול"

משה מונטג. צילום ארכיון
משה מונטג. צילום ארכיון

דרמה בעיריית בית שמש: יו"ר הועדה לתכנון ובניה משה מונטג וסגן ראש העיר מאיר בלעיש דורשים מראש העיר משה אבוטבול להדיח את היועץ המשפטי של העיריה, בטענה לנזקים כבדים שהוא גורם.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כתבו מונטג ובלעיש כי "נבקש להביא להנהלה הקרובה דיון בעניינו של היועץ המשפטי של העירייה מיקי גסטוירט. והמלצה להדיחו מתפקידו עקב התנהגות בלתי הולמת וגרימת נזקים כבדים לעירייה".

עוד נכתב בפנייה לראש העיר: "בהנהלה אני אפרט את חומרת מעשיו בנושאים שונים. ובטוחני שלאחר אישור המליאה יהיה אישור מהפרקליטות להליך זה. בנוסף יש להיערך למכרז ליועץ משפטי חדש לעיריה".

גורם בעיר בית שמש אומר בשיחה עם בחדרי חרדים כי מדובר ביועץ משפטי אשר מכהן שנים רבות ומשתייך למגזר הדתי לאומי. "היועץ הפך את עצמו לראש עיר בפועל. הוא מציק לחרדים ורך מאוד כלפי החילונים. שם רגל לעובדים חרדים בעירייה. בתקופה האחרונה הוא פועל בגלוי נגד חרדים". לטענתו, "היועץ המשפטי טרם השלים עם המהפך בראשות העיר וממשיך להתנכל לחרדים".

היועץ המשפטי של העירייה מיקי גסטוירט מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בהאשמות חסרות בסיס אשר אף מהוות לשון הרע ועל כל המשתמע. אין בכוונתי אפילו להגיב לדברים הנבובים אשר אף נכתבו בלשון אשפתות. התקפותיו האישיות נובעות אך ורק מהתנגדותי המשפטית לפעולות שונות ובין היתר להיתרי בניה אשר נעשה ניסיון לקדמם.

"הודעתי לו כי איומיו והפחדותיו לא יועילו ואין בכוונתי לסטות כמלא הנימה מעמידתי האיתנה על הוראות החוק וכפי שמוטלת עלי החובה מכח תפקידי, וכך אני גם מצפה מכל הגורמים המקצועיים המלווים את עבודת העירייה והוועדה. כן הודעתי לו כי אני רואה חומרה רבה דברים שאמר במליאת מועצת העיר שבנדון, דברים שהינם בבחינת ניסיון פסול להתערב בעצמאות התביעה ולהשפיע על הליכים בהם ניתן צו שיפוטי.

"בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה 4.1001 נאמר בין היתר: 'בכל מקרה, יש לשלול הוראות של נבחרי ציבור או עובדים בכירים בגוף בו מועסק התובע, באשר לדרך בה ינהג התובע במקרה מסויים... מעשים אלה פוגעים בעצמאות התביעה הפלילית, שבמערכת הישראלית היאיסוד מוסד, ועלולים לפגוע בעקרון השוויון של ההליך הפלילי ולצבעו בצבעים פוליטיים -אם במהות ואם במראית עין -ובמקרים מסוימים,עלולים לעלות אף כדי עבירה'. בגין האמור ראיתי לנכון להתרות במר מונטג שלא להתערב בהליכי אכיפה מכל סוג ומין שהם, ובכל דרך ואופן".



בית שמש סכסוך יועץ משפטי מונטג חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד