ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לוהט בצפון: חיזבאללה הפעיל מטען חבלה, צה"ל השיב אש

לאחר חיסול המחבל סמיר קונטאר והאיומים שהשמיע מזכ"ל חיזבאללה, היום הגיע שלב הביצוע: מטען חבלה גדול הופעל נגד כוח צה"ל בהר דב שבגבול לבנון • צה"ל השיב באש ארטילרית לעבר שטח לבנון

צילום אילוסטרציה: באסל עווידאת, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: באסל עווידאת, פלאש 90

מטען חבלה הופעל לעבר כלי רכב של צה"ל בגבול לבנון. בחסדי שמים, האירוע הסתיים ללא נפגעים.

היום (ב) בסמוך לשעה 15:20, הופעל מטען חבלה גדול כנגד כוח צה"ל שעסק בפתיחת ציר במורדות המערביים של הר דב. בתגובה, צה"ל השיב באש ארטילרית לעבר שטח לבנון. כבישים רבים נחסמו באזור.

האם מדובר בנקמה של חסן נסראללה על חיסולו של סמיר קונטאר? בחיזבאללה נטלו אחריות על הפעלת המטען וציינו: "קבוצת השהיד סמיר קןנטאר הפעילה מטען גדול על סיור של הציונים בחוות שבעא".



בצה"ל מבהירים כי בניגוד לדיווחים, לא היה ניסיון חטיפה במהלך האירוע, ולא בוצע ירי נגד טנקים מהצד הלבנוני. יחד עם זאת, לא פוסלים אפשרות כי תהיה תגובה נוספת.

מאתר החרמון נמסר כי אין פינוי של תיירים מהמקום.

מעיריית קרית שמונה נמסר לתושבים כי ראש העיר והמנכ"ל נמצאים בקשר עם גורמי הצבא במרחב ומעודכנים באופן שוטף על פרטי הארוע. בשלב זה אין שינוי בהנחיות המיגון לאוכלוסייה, ובמידה ויהיו שינויים בהנחיות המיגון תצא הודעה מסודרת לאוכלוסייה.

בליל שבת, לפני יומיים, כוחות חיל התותחנים ירו לעבר שטח פתוח ליד גבול לבנון על רקע החשש מתנועות חשודות באזור. בלבנון דיווחו על פיצוצים באזור חוות שבעא בדרום.
מטען לבנון צהל חיילים חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד