ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פיגוע דקירה סמוך לשכונת 'בית ישראל' בירושלים

מחבל כבן 16 תקף בת 15 ובן 29 ופצע אותם קל בכביש 1 פינת שבטי ישראל בירושלים • המחבל נורה ונפצע בינוני

פיגוע דקירה. צילום ארכיון: איחוד הצלה
פיגוע דקירה. צילום ארכיון: איחוד הצלה

פיגוע דקירה בירושלים: מחבל דקר גבר וצעירה נוספת, בכביש 1 פינת שבטי ישראל בירושלים - ונורה.

בשעה 16:40 הבחינו שוטרים המוצבים בשדרות חיים בר לב בצעיר ערבי כבן 16 שעורר את חשדם, השוטרים ניגשו לבדוק את החשוד וביקשו ממנו תעודת זהות. הוא הכניס ידו לכיס ושלף סכין וניסה לדקור את השוטרים.

אחד השוטרים הצליח להדוף את המחבל ולהסיט את הסכין, שוטר נוסף שלף את נשקו וביצע ירי כדור אחד לעבר פלג גוף תחתון ופגע ברגלו של המחבל. על אף הפגיעה המחבל החל להימלט בריצה כשהסכין בידו, תוך שהוא מנסה לדקור אזרחים.

השוטרים ביצעו מרדף רגלי אחריו וביצעו ירי נוסף לעבר רגליו, המחבל נפל, ונפצע באורח בינוני. השוטרים לא נפגעו. צוותי מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לפצועים, נערה צעירה בת 15.5 במצב קל עם פציעה קלה מאוד ברגל וגבר כבן 29 בהתקף חרדה, לבית החולים הדסה הר הצופים.

המחבל, כבן 16 תושב צפון העיר, פונה במצב בינוני באמבולנס מד"א לבית החולים שערי צדק, הוא שם נעצר ונחקר.


צילום: מדברים תקשורת

דניאל בן דוד מתנדב באיחוד הצלה הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעירה שנדקרה והיתה בהכרה מלאה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בזירה ולגבר נוסף שנפל ונחבל עקב אופי האירוע. כמו כן עקב דיווח על זירה נוספת ערכנו סריקות אך לא אותרו נפגעים נוספים".

מפקד מרחב ציון אמר כי "העירנות והדריכות המבצעית של השוטרים הביאה לבדיקתו של המחבל בטרם הספיק לפעול. התגובה המהירה, הנחושה והמקצועית שלהם מנעה פגיעה בחיי חפים מפשע.
המשטרה ממשיכה בהיערכות המבצעית למען ביטחון הציבור, השוטרים הפרוסים בשטח פועלים במסירות רבה ונחושים להגיב במהירות לכל אירוע".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90








צילום: קבוצת מדברים תקשורת
















פיגוע דקירה ירושלים פצועים מחבל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד