כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ח"כ אורי מקלב חשף בכנסת: כך עושקות חברות הגז את הצרכנים

"תחרות בשוק הגז הביתי תביא להפחתת המחיר לצרכן ודמי השימוש הקבועים" - כך אמר ח"כ הרב אורי מקלב במהלך דיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת, בעניין גובה דמי השימוש הקבועים, ומחירי גז לצרכני בישול ביתי

ח"כ אורי מקלב חשף בכנסת: כך עושקות חברות הגז את הצרכנים
ל

"בהיעדר תחרות, חברות הגז הגדולות עושקות את הצרכנים הכבולים בידם, משיתה עליהם דמי שימוש קבועים גבוהים וגובה מהם תשלומים גבוהים ומיותרים בטענות שונות ומשונות". כך אמר הבוקר ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) בוועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת דיון אודות גובה דמי השימוש הקבועים לצרכני גז הבישול הביתי.

מרבית הציבור מחובר לחברות הגז הגדולות כיוון שצובר הגז בשכונתם שייך לחברה ספציפית ואין להם דרך לצרוך גז שלא דרכם. במהלך הדיון התברר לנוכחים בדיון כי דמי השימוש משתנים מעיר לעיר ולעיתים אפילו מדייר לדייר המחוברים לאותו צובר.

עוד נטען כי חברות הגז גובות מהצרכנים שורה של חיובים כמו ניתוק וחיבור הגז מבלי שיש בכך באמת צורך ובאמתלות נוספות. חברות הגז, מצידן, טענו כי דמי השימוש החודשיים נגבים בשל הצורך בתחזוקת צינורות הגז ובדיקות טכנאי תקופתיות. עם זאת, הן לא סיפקו כל הסבר לסכום דמי השימוש הגבוהים.

על כך אמר ח"כ הרב אורי מקלב כי "מן הראוי לאפשר למכוני בדיקה נוספים לבצע בדיקות תקופתיות ולתחזק את מערכות הגז, כך שהלקוחות לא יהיו מחויבים לצרוך את השירותים הללו מחברות הגז הגדולות. תחרות בשוק הגז הביתי תביא לתחרות וזה מה שיביא לבסוף להפחתת המחיר לצרכן ודמי השימוש הקבועים".

לדבריו, "חברות הגז מנצלות את העובדה שצרכני הגז שבויים בידיהם ולכן הם גובים דמי שימוש שערורייתיים ומציעים להם שירותים שונים כמו מערכת חימום מרכזית במטרה שיצרכו יותר גז – ובמחיר המופקע שהם נאצים ממילא לשלם על כך", הוסיף ח"כ מקלב והדגיש כי "באזורים בהם אין צוברי גז מרכזיים וכל בניין יכול לבחור את ספק הגז שלו, דמי השימוש הקבועים ומחיר מ"ק גז לצריכה נמוכים בהרבה וזאת הדוגמה למה שתחרות עשויה לחולל".

לדבריו, גם החשבוניות שמספקות החברות ללקוחות אינן מפורטות ומובנות, כך שהלקוח בסופו של דבר אינו יודע בדיוק על מה הוא משלם וכמה. "היעדר שקיפות החשבונית והסבר על הצריכה הוא כבילה נוספת של הלקוח שנותר חסר אונים מול חברות הגז שממשיכות להרוויח", סיכם.
חברות הגז עושק צרכנים אורי מקלב דמי שימוש מחיר לצרכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד