י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כחלון: "לא תהיה עיר חרדית חדשה"

שר האוצר התייחס לשורת נושאים העומדים על הפרק, אך הבהיר כי 8% מפתרונות הבנייה מיועדים למגזר

משה כחלון. צילום:  פלאש 90
משה כחלון. צילום: פלאש 90

שר האוצר משה כחלון התייחס הערב (א) בתדרוך עם תא הכתבים הפרלמנטריים בכנסת לנושאים שעומדים על הפרק. לדבריו, הוא מתקשה לתפקד בקואליציה המצומצמת. ״הזעתי הרבה לפני העברת התקציב. לפני כל חוק אני מזיע. אם אספר שאתמול לא שוחחתי עם מפלגת אופוזיציה כדי שתעזור לי להעביר חוקים רגילים, אשקר. הנה, צחי הנגבי בחו״ל עכשיו ללא קיזוז. בשבוע שעבר בחוק של שאשא ביטון (החוק שהאופוזיציה הצליחה להפיל) השר אקוניס לא עלה להצביע ואורן חזן עשה שבת לעצמו ולא הצביע. לא קל לתפקד בצורה הזאת. אני צריך להתעמת בסוף עם העברת החוקים התקציביים״.

כחלון התייחס לקמפיין של ראש העיר ירושלים ניר ברקת נגדו ואמר: ״אני לא יודע מה הוא רוצה. אם יש מחלוקות אז באים לשר ומכריעים אבל הם לא מוכנים לשבת עם הצוותים המקצועיים. לשבת לשתות קפה אני מוכן. לעשות סולחה עושים עם מי שרבת איתו. אני לא רבתי עם אף אחד״. כחלון הבהיר שהוא מוכן להעביר לירושלים ״כל מה שמגיע לה. שאף אחד לא יבין שיש לי משהו נגד ירושלים. אני אוהב את ירושלים, זאת עיר הבירה שלנו. מה אני רוצה ממנו אני יודע. אני לא יודע מה הוא רוצה ממני". לדבריו, ״אני לא הולך לחנך את ניר ברקת. כנראה שזה החינוך שהוא קיבל״.

השר התייחס לאפשרות של ריצה משותפת עם גדעון סער בבחירות הבאות ואמר: ״סער הוא חבר שלי, מנהיג שיש לו מה לתרום לציבור. אם הוא ירצה לרוץ יחד איתנו, בתור כולנו, נשמח. אבל אני עושה לו עוול בזה שאני מתחיל לשבץ אותו. זה לא הוגן״. אלא שלדבריו, הסקרים שמודדים אותו ברשימה אחת עם סער מופרכים: ״אין שום מגעים בינינו. הוא איש ליכוד, רק לפני שבוע הצביע בבחירות הפנימיות בליכוד. עוד לפני שעזבתי את הליכוד כבר לא הלכתי להצביע״.

כחלון הבהיר שיתמודד באופן עצמאי ברשימת כולנו בבחירות הבאות. ״חד משמעית כן״, אמר ודחה אפשרות לריצה משותפת ברשימה אחת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, ״אני עזבתי את הליכוד לא כדי לחזור לליכוד. הקמנו את כולנו. נמשיך לתפקד כסיעה, יש לנו סיעה מצויינת. מעבר לזה, 'כולנו' תפסה את המקום שלה במפה הפוליטית. לגבי התוצאות ומה יהיה, הדרמות הן תמיד בדקה ה-88. ביבי הגיע לבחירות עם 21 מנדטים. הערבים נהרו לקלפיות אבל המנדטים נהרו עם נתניהו״.

שר האוצר התייחס גם לדרישות שהיו לשר אריה דרעי בנושא מע"מ אפס ואמר: "אני שמח שדרעי ויתר על המע"מ. הוא קיבל הרבה מעבר למה שרצה והתכוון". בנוסף, ביחס לפתרונות דיור למגזר החרדי, ציין שר האוצר: "הציבור החרדי מונה 8 אחוז ויהיה לו מענה בהתאם בנושא הדיור, בבית שמש, ברמת שלמה וכדומה. לא מדברים על עיר חדשה".

על ההסכמים הקואליציוניים אמר כחלון: ״כל מה שהתחייבתי עליו בהסכמים, אנחנו עומדים. אחד לאחד. לחרדים, לחינוך, לכולם. מצד שני לנהל קואליציה בצורה כזאת זה מסובך. יש לנו כלל להיצמד לנושאים הקואליציוניים, גם הנושא של הוטו וגם בנושאים אחרים. אני כל יום אומר לראש הממשלה כמה זה קשה. לא יכול להיות שראש הממשלה דיבר במליאה על תמיכה בחוק של שאשא. זה נראה לכם הגיוני? בקואליציה נורמלית זה לא היה קורה. יש אתגרים גדולים. כל יום רביעי. יש חקיקה של עשרות או מאות מיליונים, אי אפשר להרשות לעצמנו כל הזמן להיות בסבב טלפוני כדי לוודא שחוקים עוברים״.

על האפשרות להקדמת הבחירות: ״הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות עכשיו. התקציב עבר. אין סיבה סתם ללכת. בחירות עוצרות מדינה לחצי שנה או שמונה חודשים. זה לא צחוק. ומה יהיה בבחירות הבאות? שינוי גדול? לפי הסקרים יהיה אותו המצב. אני מבין את ליברמן שקורא לבחירות, זה בסדר. אבל כרגע המדינה מתפקדת, הכל עובד בצורה סבירה, אין משברים גדולים״.

תגובת עיריית ירושלים לדבריו של השר כחלון: "לצערנו הרב ירושלים ואתגריה הרבים אינה בסדר העדיפות של השר כחלון. אף חמור מכך, ביודעין השר "מרעיב" תקציבית את ירושלים וגורם לירושלים ללכת עשרה צעדים אחורה. בתקופה בה בירת ישראל מתמודדת עם אתגרים קיומיים זהו לא פחות מפיגוע כלכלי קשה ומיותר.

"ראש העיר והצוות המקצועי בעירייה קיימו בשנה האחרונה עשרות פגישות עם אגף התקציבים באוצר כולל אתמול והיום, אך כנראה בהוראת השר אין כל התקדמות. הדבר מדרדר את ירושלים באופן ישיר וגורר קיצוצים מידיים כואבים ונרחבים על חשבון הציבור שכלל תושבי העיר מרגישים וירגישו על בשרם. ראש העיר מוכן להיפגש בכל מקום וזמן עם השר כחלון כדי לשים סוף למשבר החמור".
כחלון אוצר כולנו גדעון סער בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד