י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מפלה לקואליציה: הפסידה באי אמון

54 תמכו בהצבעת אי אמון מול 53 מתנגדים, אך היא חסרת משמעות משום שלא השיגה רוב של 61 ח"כים

מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שוב הפסד לקואליציה: הצבעה על אי האמון שהגישה מפלגת יש עתיד בנושא "הממשלה רומסת את אמון הציבור בה ובכנסת", זכתה לרוב של 54 תומכים ו-53 מתנגדים אך לא אושרה כי נדרש רוב של 61. שאר ההצבעות נדחו. זו הפעם השישית שבה הקואליציה מפסידה לאופוזיציה בהצבעות בקדנציה הזאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להגיב במליאת הכנסת להצעות אי האמון של סיעות האופוזיציה ואמר: "אנחנו נתונים בגל של התקפות טרור ומעשי רצח ואני מצפה מכל חברי הבית לגנות את המעשים הנפשעים האלה. רק לפני שעתיים התראיין אוסמה סעדי וסירב לגנות את רצח בני הזוג הנקין ואמר שהוא מבדיל בין רצח אזרחים בתל אביב ויהודה שומרון. טרור הוא טרור ואין זה משנה אם נעשה בירושלים ברעננה בחברון בתל אביב או בדומא.



"הטרור לא נקבע לפי זהות מבצעיו ומטרותיהן, הוא פסול מעצם מהותו. אני מצפה מכל חברי הכנסת בכל ספסלי הבית, מח"כ סעדי וח"כ סמוטריץ לגנות טרור באשר הוא ללא כפל לשון וללא שום גמגום. טרור הוא טרור הוא טרור".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר: "אני מזדהה לחלוטין עם כך שבטרור צריך להילחם ללא פשרות ולהכות אותו מהשורש ואין ספק שכולנו מאוחדים בגינוי, השאלה כיצד מתמודדת ממשלתך עם הטרור הזה, לצערנו היא מתמודדת איתו בכישלון ורפיסות".

ח"כ אלעזר שטרן, שהציג את הצעת אי האמון מטעם סיעת יש עתיד, אמר: "אני שמח שהכנסת הצביעה בעד אי האמון שהגשנו. זו ממשלה של 61 וכל אחד מרגיש כמו ראש ממשלה ולאף אחד אין אמון בראש הממשלה. זו ממשלה כוחנית וצבועה".
מפלה קואליציה כישלון אופוזיציה הפסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד