י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מקלב: "מעונות היום כשלו כשל קולוסאלי"

בדיון שנערך בוועדה לזכויות הילד של הכנסת טען ח"כ אורי מקלב כי המעונות מכבידים על ההורים

מקלב. צילום: פלאש90
מקלב. צילום: פלאש90

ח"כ אורי מקלב יצא היום (ב) בהתקפה כנגד אגף המעונות בדיון שנערך בוועדה לזכויות הילד של הכנסת בהצעה לסדר שהגיש בנושא מצבן הקשה של מעונות היום והמשפחתונים. "במקום להקל ולאפשר לאמהות להשתלב בשוק העבודה, אגף המעונות מכביד על ההורים בביורוקרטיה ובחשדנות", טען.

לדברי מקלב, "ההורים אינם מרוצים מהביורוקרטיה המכבידה עליהם ברישום למעונות היום והצוות במעונות אינו שבע רצון מרגולציה, תנאי עבודה ומשימות בלתי סבירות בהפעלת המעונות. מעונות היום כשלו כשל קולוסאלי והן אינן עומדות ביעדים שלשמן הוקמו".

"הדו"ח שם דגש על מחסור במעונות היום, אך בכל היבט שהוא מתברר כי מעונות היום נכשלו כשל מוחלט בכל הפרמטרים, הן מבחינת ההורים והן מבחינת המפעילים", אמר ח"כ מקלב. "ההורים והילדים מתמודדים מול היעדר מקום במעונות כאשר על כל מקום פנוי מתמודדים ארבעה ילדים, מוקד הרישום כושל, קיים עיכוב בקביעת דרגות זכאות להורים, ועדות קבלה וסחבת בירוקרטית. גם מפעילי המעונות סובלים מקשיים רגולטוריים באישור מעונות חדשים, והמטפלות זוכות לתנאי העסקה בלתי ראויים וללא זכויות".

במהלך הדיון התברר כי בשנתיים האחרונות הוקמו כ-2,000 גני ילדים חדשים אך רק מספר מועט של מעונות יום הוקם בתקופה הזו. "הסחבת הבירוקרטית מול ההורים והקושי בפתיחת מעונות חדשים גורמים לכך שהמעונות חוטאות למטרה שלשמן הוקמו. במקום להקל על ההורים ולאפשר לאמהות להשתלב בשוק העבודה ללא חשש, אגף המעונות מכביד על ההורים בביורוקרטיה ובחשדנות", הוסיף.

הדיון בוועדה לזכויות הילד התקיים בציר הזמן בו בוחנת בימים אלו ועדה מיוחדת את העברת האחריות על מעונות היום ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. "אמנם משרד הכלכלה הוא זה שצריך לדאוג לפתרונות לאמהות המבקשות להשתלב בשוק העבודה, אך בשל ההתנהלות הבלתי סבירה של אגף מעונות היום בשנים האחרונות ומצבן ההולך ומידרדר של המעונות – אנו תומכים בהעברת הסמכויות למשרד החינוך", סיכם.
מקלב משרד החינוך מעונות כשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד