ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

השמדת חיסוני השפעת - אייכלר תוקף

בועדת הבריאות של הכנסת נערך דיון בנושא שפעת מקסיקו, ובמהלכו תקף ח"כ ישראל אייכלר את השמדת החיסונים אשתקד

השמדת חיסוני השפעת - אייכלר תוקף
אילוסטרציה צילום: ארכיון

בדיון שנערך היום (ג) בועדת הבריאות של הכנסת בנושא שפעת מקסיקו, תקף חבר הועדה ישראל אייכלר את השמדת החיסונים בשנה שעברה ואמר כי "השמדת חיסוני שפעת בארבע וחצי מליון דולר, בשנה שעברה, זה לא רק בל תשחית של כספי ציבור אלא גם ובעיקר של בריאות הציבור. זה חמור עוד יותר".

אייכלר הוסיף כי "חייבים לארגן תהליך חיסון מסודר בבתי ספר, בטיפות חלב, בבתי אבות ובמקומות עבודה. הפאניקה השנה מוכיחה שקמפיין פרסומי אישי, זו לא הדרך. כל זמן שאין מגיפה אנשים לא מזדרזים להתחסן. לכן אין להסתפק בפניה אישית אלא במערך מסודר כמו החיסון הראשוני שמקבלים רוב התינוקות".

"כשם שכל תינוק מקבל חיסון כך כל אזרח עד גיל עשרים ומגיל שישים חייב לקבל חיסון שנתי נגד שפעת. זאת מלבד בעלי רקע רפואי חלש, בכל הגילאים, שעלולים לחלות בשפעת", סיכם אייכלר.

מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אמיליה אניס, אמרה בדיון כי השנה נמנו 58 חולים קשים בשפעת ו-4 נפטרו כתוצאה מהמחלה. אף אחד מהנפטרים לא חוסן. עוד אמרה ד"ר אניס: "משרד הבריאות פנה לקופות החולים לפני תחילת עונת השפעת ושוב בחודש דצמבר, על מנת שיחדשו את מלאי החיסונים שברשותן. בשנה שעברה חוסנו 21% מתושבי המדינה, השנה כ-20% עד כה".
אייכלר חיסון שפעת השמדה ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד