י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סמוך לביתו של פוטין ברוסיה הוקם בית כנסת מפואר

בשכונה יוקרתית במוסקבה, בה מתגוררים אנשי ממשל רבים - הוקם מרכז יהודי מפואר וזכה לעידודו של פוטין שאף הבטיח לבקר • בית הכנסת במרכז החדש עוצב על ידי חברה ישראלית

בית הכנסת החדש במוסקבה. צילום: שניאור שיף
בית הכנסת החדש במוסקבה. צילום: שניאור שיף

מאז ומעולם שמשה רוסיה כאחת הדוגמאות הבולטות למשטרים חסרי פשרות, הפך הדמוקרטיה, ובוודאי שהיא בין הבולטות במדינות שהתנגדו אי פעם לכל דבר שריח יהדות נודף ממנו.

לכן רבה היתה ההפתעה כשנשיא רוסיה הנוכחי, ולדימיר פוטין, בירך על פתיחת מרכז יהודי מפואר במיוחד – סמוך לביתו ובכירי ממשלו, בשכונה הכי ממשלתית שיש במוסקבה, שכונת ז'וקובקא.

המרכז היהודי שכולל בית כנסת מפואר, חדרי אירוח, מקוואות, אולם אירועים, חדרי לימוד, ספריה ועוד, משתרע על פני שטח רחב מאוד בשכונתו היוקרתיתשל פוטין, שעודד את בניית בית הכנסת המותאם לכ-250 מתפללים.

בטקס חגיגי ומרגש נחנך המרכז שעוצב ורוהט בקפדנות, תוך שימת לב לכל פרט ולצרכי קהילת המתפללים, בין היתר, עוצבו לבית הכנסת: ארון קודש מרשים ומפואר בגובה של 6 מטרים שעומד בזכות עצמו ואינו צמוד לקיר. בנוסף, עוצבו ויוצרו פריטים נוספים ובהם: בימה ניידת לקריאה בתורה, שולחנות מעוצבים, כסאות וספסלים עם חריטות לייזר דקורטיביות, דוכני נואמים עם גילופים ופיתוחים מרהיבים, מתקני נרות מיוחדים מצופים שיש, דלתות מעוצבות וייחודיות הכוללות מרכיבי זכוכית בחריטת לייזר אומנותית, ספריות וחיפויי קירות אומנותיים. כל העיצובים הם כחול לבן ונעשו על ידי 'לביא תעשיות רהיטים', שבקיבוץ לביא, המתמחים בריהוט ואבזור של בתי כנסת ברחבי הארץ ובקהילות יהודיות רבות בעולם.


לטקס החגיגי, שהתקיים בערב נר ראשון של חנוכה, הגיע מושל מוסקבה, אמאדרי ווארביוב, רבה הראשי של רוסיה, הרב ברל לזר, נשיא אגוד הקהילות ברוסיה, אלכסנדר בורודה, שגריר ישראל ברוסיה, צבי חפץ, אישי ציבור ורבנים. את הטקס פתח הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שהתכבד להדליק נר ראשון של חנוכה.

מעניין לציין כי ימים ספורים לאחר הטקס, נפגשו רבה הראשי של רוסיה, הרב לזר והרב בורודה, עם נשיא רוסיה, פוטין, בלשכתו שבקרמלין - והגישו לו אלבום תמונות של המרכז היהודי החדש. במהלך הפגישה בירך הנשיא פוטין את הרבנים לרגל הקמת בית הכנסת והבטיח כי יגיע לביקור במקום בהקדם האפשרי.

הרב בורודה: "קבלת הפנים של פוטין הייתה חמה ולבבית. הוא התנצל שלא יכול היה להגיע לטקס וברך אותנו לקראת חג החנוכה. הוא אף הפגין בקיאות בכל הנוגע לסיפור של חג החנוכה וסמליו ובהמשך הביע את התרשמותו מעיצוב המרכז בכלל ומבית הכנסת בפרט".

צילום: שניאור שיף












רוסיה פוטין בית כנסת אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד