כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אשקלון: ראש העיר נעצר ונחקר

ארבעה חשודים נוספים נחקרו על ידי המשטרה בחשד למעורבות בפרשת שוחד, מעצרם הוארך בבית המשפט

צילום ארכיון: פלאש 90
צילום ארכיון: פלאש 90 צילום: פלאש 90

המשטרה עצרה הבוקר (ג) לחקירה חמישה חשודים, בהם ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, בגין חשד למעורבותם בפרשה שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה ועבירות נוספות.

על פי החשד, ראש העיר שמעוני יחד עם אחרים, ניהלו מערכת שוחד במסגרתה קידם שמעוני את ענייניהם של קבלנים ויזמים בתמורה לשוחד, תוך ביצוע עבירות מרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. כמו כן נחקר חשד כי ביצע עבירות חמורות נוספות.

הבוקר (ג'), בתום חקירה סמויה, ערכו שוטרים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, לרבות במשרדי העירייה וחברה קבלנית ותפסו מסמכים ומחשבים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשת חילוט.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשמונה ימים את מעצרו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני. מעצרו של אחיו, עופר שמעוני, הוארך גם כן בשמונה ימים.

עוד הוארך מעצרם בשמונה ימים, משה פונטה, מקורב לראש העיר החשוד כי פעל למענו לגיוס כספי שוחד בקרב יזמים וקבלנים; יואל דוידי, איש עסקים ויזם החשוד במתן שוחד לשמעוני באמצעות העסקת אחיו. מעצרו של חשוד נוסף שנעצר הבוקר, דניאל עמנואל, עובד עיריית אשקלון ומנהל אגף השירות בעירייה, הוארך ביומיים.

עו"ד ירון לונדון, פרקליטו של שמעוני אמר: "אנחנו רוצים שהמשטרה תחקור ותגיע לממצאים הנכונים. אין סיבה למעצר כשהדברים קרו מזמן. אין סיבה שהאיש הזה יהיה במעצר. מדובר בראש עיר ללא עבר פלילי ואין חשש שישבש הליכים".

ממלא מקום ראש עיריית אשקלון, אפי מור, מסר: "אנחנו סומכים על משטרת ישראל שתעשה את עבודתה נאמנה. העבודה בעירייה תמשך כסדרה בהתאם לחזון ראש העיר, וכמובן בהתאם לתכנית העבודה של שנת 2016". לדבריו, "נמשיך לפעול ללא לאות למען תושבי אשקלון כפי שעשינו בשנתיים האחרונות".

החקירה מנוהלת על ידי המשטרה בליווי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

עודכן בשעה 19:17
אשקלון ראש העיר ממלא מקום ראש העיר חקירה שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד