י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עתירה לבג"ץ: למנות בדחיפות שבעה דיינים לבית הדין הגדול

פרסום ראשון: התנועה למדינה יהודית עתרה לבג"ץ בדרישה לחייב את חברי הוועדה למינוי דיינים להתכנס ולבחור שבעה דיינים לבית הדין הגדול, בעקבות פרישתו אמש של הדיין הקבוע האחרון הגאון רבי ציון אלגרבלי • בפנים: העתירה המלאה

צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': עתירה כנגד הועדה לבחירת דיינים הוגשה לבית משפט העליון על ידי התנועה למדינה יהודית באמצעות עו"ד אורי ישראל פז, ובה בקשה דחופה למתן צו על תנאי המורה לחברי הועדה להשיב מדוע לא ימונו – באופן ממשי ובמהירות הראויה – 7 דיינים לבית הדין הרבני הגדול ומנכ"ל קבוע למערכת בתי הדין הרבניים.

בעתירה נכתב כי כבר במשך שנתיים לא מונו כלל דיינים קבועים לבית הדין הרבני הגדול, "וכדי ביזיון וקצף. אין ולא יכול להיות חולק בדבר קיומו של צורך דחוף ביותר, בעת הזו משכלו כל הקיצים והסחבת הבלתי-פוסקת – לבחור דיינים לערכאת ערעור עליונה זו – מלוא מכסת הדיינים מלבד רבנים ראשיים", נכתב בעתירה.

העותרים מצטטים הודעה מלשכתו של יו"ר הועדה למינוי דיינים מתאריך 6.11.2015 בה הודיע כי "בכוונתט לכנס את הוועדה בזמן הקרוב ועוד בטרם פרישתו של הדיין הרב ציון אלגרבלי בתחילת ינואר 2016 לצורך בחירת שני הדיינים הנוספים לבתי הדין האזורים וכי יעשו מאמצים כי הליך הבחירה של לפחות חלק מהדיינים לכהונה בבית הדין הרבני הגדול יתבצע עוד בטרם פרישת נציג נוסף מבין דייני בית הדין הגדול הצפוייה ל4.1.2016.".

העותרים כותבים כי בניגוד להבטחות - הועדה לא התכנסה ולא דנה אפילו פעם אחת בנושא מינוי דיינים חדשים לבית הדין הגדול כפי שהובטח לבג"צ.

העותרים דורשים מבג"צ גם להוציא צו על תנאי המורה למשיבים להשיב מדוע לא יפעלו למינוי של מנכ"ל קבוע לבתי הדין הרבניים, בהתאם להוראות סעיף 61 לחוק הדיינים.

















דיינים עתירה בית הדין הגדול מינויים הרב אלגרבלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד