כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קצין חרדי נהרג: "ירא שמים וצנוע"

בפעם השלישית: סגן ישי רוזלס ז"ל, קצין חרדי מ'נצח יהודה', נהרג מפצצת מרגמה בעת שצפה בתרגיל בצאלים

ישי רוזלס ז"ל
ישי רוזלס ז"ל

קצין נהרג וחייל נפצע קל היום (ג'), בשל פיצוץ פצצת מרגמה במהלך חזרה גנרלית לתצוגת יכולות של חיילים בצאלים.

הרב ירון דוד, מרבני עמותת הנח"ל החרדי, סיפר: "יצא לי ולשאר רבני העמותה להכיר היטב את ישי ז"ל. ישי החל את דרכו בגדוד 'נצח יהודה' בפלוגת 'מצדה', המשיך לקורס מ"כים ולקורס קצינים, היה קצין מצויין, ירא שמים, שקט, צנוע ועניו מאוד. מעולם לא שמעת אותו מדבר לשון הרע על אף אחד. תמיד ראה את כולם בעין טובה. פגשתי אותו פעם אחרונה לפני מספר שבועות. אני וכל הרבנים עדיין בהלם מהבשורה המרה. לא מעכלים שישי כבר לא איתנו".

בסמוך לשעה 15:00, קצין צה"ל סגן ישי רוזלס ז"ל (23), נהרג כתוצאה מפגז מרגמה שפגע בו במהלך אימון בבסיס צאלים. חייל נוסף נפצע באורח קל. נסיבות האירוע נבדקות. הודעה נמסרה למשפחות.

מדובר בחיילים מגדוד 93, שבמהלך חזרה גנרלית לתצוגת יכולות בבסיס צאלים שבנגב, התפוצצה פצצת מרגמה 81 מ"מ על במת התצפית, שם עמד רוזלס ז"ל, שהיה חלק ממערכת החניכה והבקרה של תרג"ד 93 לאורך השבוע.

בעת שהקצין היה במנוחה בסיום תרג"ד אוריה, הפצמ"ר פגע בסמוך אליו והוא נפצע אנושות מרסיס בראשו. זמן קצר לאחר מכן הוא נפטר מפצעיו. חייל נוסף פונה במצב קל באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה.

סגן ישי רוזלס ז"ל (23), קצין מגדוד 'נצח יהודה' מחטיבת כפיר, הינו בן למשפחה חרדית ולמד בישיבה ברחוב שמואל הנביא בירושלים, קודם שהתגייס.


המסוק בשטח. צילום: קבוצת מדברים תקשורת

בני משפחתו עלו ממקסיקו לפני מספר שנים. תחילה התגוררו בכוכב יעקב. לפני כשנה וחצי, עברו להתגורר בבית מאיר.

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, הנחה על הפסקת האימונים בצה"ל עד לסיום התחקיר הראשוני. בנוסף, מינה מפקד זרוע היבשה צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל-שריון, אלוף-משנה אופיר לוי לחקירת האירוע.

במהלך השנים התרחשו מספר תאונות אימונים בשטחי האימונים של הבסיס, ביניהם מוכרות שתיים במיוחד: אסון צאלים א' בשנת 1990 בו נהרגו חמישה חיילי מילואים של חטיבת עודד, כתוצאה של ירי מוטעה של פגז ארטילרי על החיילים במהלך התרגיל. שנתיים לאחר מכן, באסון צאלים ב' בשנת 1992, נהרגו חמישה חיילים מסיירת מטכ"ל, בעת שהתאמנו על מודל לביצוע התנקשות בחיי נשיא עיראק, סדאם חוסיין.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת


נצח יהודה חייל נהרג תאונת אימונים חרדי צאלים ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד