כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המחסור בחיסונים: מקלב נגד ליצמן

ח"כ הרב אורי מקלב מתלונן על משרד הבריאות בשל המחסור בחיסונים לשפעת החזירים: "על משרד הבריאות להחזיק מלאי חיסוני שפעת ולפקח"

ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש90
ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש90

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה הבוקר (ד'), דיון מהיר, לבקשתו של ח"כ אורי מקלב, בנוגע להתפשטות נגיף השפעת H1N1 והמחסור בחיסונים נגד השפעת – כאשר עד כה אושפזו 15 חולים במצב קשה וארבעה נפטרו מהמחלה.

"לנוכח המצב בתחילת החורף, על הרשויות המוסמכות לטפל בשפעת ובחיסונים באופן מעמיק ומהיר יותר", אמר ח"כ מקלב בדיון.

לדבריו, מתן החיסונים בצורה הנוכחית כאשר כל אדם מבוטח בקופה אחרת, פוגע בציבור. "כל קופת חולים פועלת ומחסנת מפני השפעת באופן עצמאי, כשהציבור נותר מבולבל. הוא אינו יודע אם ההמלצה היא שכל אחד יקבל חיסון או רק לאוכלוסיות רגישות", אמר וציין כי גם כאשר מגיעים אל קופות החולים, מתברר שיש מחסור בחיסונים. בשלב זה טענו נציגי אחת מקופות החולים כי אין כל מחסור בחיסונים וכי הם ממשיכים לחסן את הציבור כרגיל. בתגובה הציג ח"כ מקלב תמונות שצולמו במרפאות של אותה קופה שם נתלו שלטים כי לא ניתנים חיסונים בשל המחסור.

"אין הוראות לגבי מתן חיסונים למי שבא במגע עם האוכלוסיות הרגישות כמו הצוות החינוכי בגני הילדים ובתי הספר, במרפאות ובבתי אבות. גם כשיש הנחיות הן לא מיושמות ואין מי שיעקוב אחריהן. מן הראוי היה שמתן החיסונים היה מתבצע בצורה מסודרת במרכזים בהם קהל גדול דוגמת בתי ספר, מפעלים עם אלפי עובדים וכדומה – שכעת אינם מחוסנים כראוי משום שכל אחד מבוטח בקופה אחרת", אמר.

לדברי ח"כ אורי מקלב, "משרד הבריאות רואה את עצמו כמי שנותן הנחיות ומנהל הערכות סיכונים אך הוא אינו מנהל בפועל את מתן החיסונים בראיה כלל ארצית. יש להקים יחידה במשרד הבריאות האחראית על מתן החיסונים דרך קופות החולים כאשר משרד הבריאות הוא שיחזיק במלאי לאומי של החיסונים ויעשה סדר בין הקופות בכל הקשור למתן החיסונים. לו היה גוף שפועל ליישום החיסונים, ההתמודדות עם השפעת המכונה בפי הציבור 'שפעת מקסיקו' הייתה נראית אחרת ופעילות כזו הייתה מסייעת גם במניעת התפשטות הנגיף".
חיסונים שפעת ליצמן משרד הבריאות מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד