ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נוער הגבעות: אחד מכל חמישה חרדי

נתון מפתיע: לפחות 20% מנוער הגבעות נשר ממסגרות חרדיות: "המאסה הקריטית אינה מיהודה ושומרון"

צילום: תומר נמבורג, פלאש 90
צילום: תומר נמבורג, פלאש 90

מדאיג: לפי נתוני משרד החינוך שהוצגו היום (ג') בדיון בוועדת החינוך של הכנסת 20 אחוז מנערי הגבעות הם נושרים ממסגרות החרדיות.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי אמר: "פה צריך את ה-9D כדי לפרק את הגבעות האלה". הדיון התקיים ביוזמת ח"כ מירב בן ארי

ד"ר סער הראל, מנהל אגף חינוך ילדים ונוער במשרד החינוך הסביר על התופעה ועל טיפול משרד החינוך בתלמידים הללו: "הנשירה של הנוער הזה מתחילה בצפת, טבריה או אופקים ולאו דווקא באיו"ש. רובם של נוער הגבעות מגיעים מהחמ"ד (חינוך ממלכתי דתי), חלקם מהמסגרות החרדיות ומעט מאוד מהמסגרות של החינוך הממלכתי הרגיל.

"המאסה הקריטית היא לא מאיו"ש, אבל יש גם נערים שנולדו באיו"ש. אנחנו מחדדים את העבודה שלנו עם קציני הביקור הסדיר עם נערים נושרים ועם נשירה סמויה.

"נוער הגבעות מאופיין בשני אפיונים מהותיים – נערים מנותקים שדרים בגבעות עצמם, על הקבוצה הזאת יש ילדים שרוקדים טנגו עם הקבוצה – נכנסים ויוצאים, מגיעים רק להפגנות ואינם בהכרח דרי גבעות - והם בעיקר קהל היעד שלנו. אנחנו יודעים כמה ילדים נושרים מהחמ"ד ויותר מתקשים עם מוסדות החינוך החרדיות. אנחנו מנהלים היום פרויקט חדש וממקמים אנשים בתוך בתי הספר ועובדים עם נוער בסיכון ובקידום נוער והם בקשר עם אותו צינור של נשירה. חשוב לי להגיד שהתקשורת מורכבת – רובם חשים אל המערכת חוסר אמון מוחלט. רכישת האמון היא מורכבת ועדינה. אנחנו חווים לא מעט התנגדויות ולא מעט הצלחות".

יו"ר הוועדה מרגי אמר בדיון: "אני לא עשה הכללה על כל נוער הגבעות, אבל במבחן התוצאה אנחנו יודעים שמהקבוצה הזאת יצא הרוע"

הוא סיכם את הדיון וקרא לשר החינוך לקיים פעילויות חינוכיות ולדבר על התופעה המסוכנת של תג מחיר ונוער הגבעות. הוא קרא למשטרת ישראל לפעול בתופעה כפי שמטפלים בפצצה מתקתקת. "הטיפול בנוער הגבעות שברובו נוער נושר כשל בכל המערכות –רווחה, חינוך ומשטרתית – הוא קרא למשרד ראש הממשלה למנות ממונה ישיר שיטפל בנערים הללו ובגרעין הקשיח שלהם".
נוער גבעות טרור שבכ חרדים ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד