ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

45 חודשי מאסר לחייל שהדליף לפעילי ימין

החייל אלעד סלע מבת עין, שהואשם במסירת ידיעות סודיות לפעילי ימין, הורשע ונשפט ל-45 חודשי מאסר בפועל.

אלעד סלע. צילום: פלאש 90
אלעד סלע. צילום: פלאש 90

החייל אלעד סלע מבת עין, ששירת כמש"ק מודיעין בחטמ"ר עציון והואשם במסירת ידיעות סודיות לפעילי ימין, הורשע ונשפט היום (ג'), ל-45 חודשי מאסר בפועל.

תשעה חודשים לאחר מעצרו, נשפט רב"ט אלעד סלע, ל-45 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בכך שביצע חיפושים שלא בסמכותו במערכות מודיעיניות מסווגות, במטרה לאתר מידע הנוגע לפעילי "תג מחיר" מן היישוב בת עין בו הוא מתגורר, ופעילות כוחות הביטחון נגדם.

"במשך תקופה ממושכת, אשר הסתיימה עם מעצרו, מסר מידע מסווג לאנשים שונים לרבות אנשים שהמידע היה בעניינם ובכך סייע להם להיערך ולסכל פעילות של כוחות הביטחון ולהמשיך בפעילותם העוינת נגד האוכלוסייה הפלסטינית", נקבע בפסיקה.

בצה"ל הדגישו כי העונש מבטא גישה מחמירה של הפרקליטות הצבאית: "יש למגר עבירות מסוג זה בצה"ל ולהעניש בחומרה מי שמועל באמון שניתן לו על ידי המערכת הצבאית ופוגע באינטרסים ביטחוניים".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר ייצג את סלע מסר לאחר עסקת הטיעון בעניינו כי "הסדר הטיעון שהוצג הוא בעצם סופה של פרשה שהתחילה בקול רעש גדול ובאישומים של ריגול חמור, שבצידם עונש של מאסר עולם".

לדבריו, "כתב האישום המתוקן משקף את העובדות הנכונות. החשדות הראשוניים בדבר קשר של הנאשם להתארגנות כזו או אחרת הופרכו לחלוטין והוכח כי מעשיו אינם נעשו ממניעים אידיאולוגים".

עוד הוסיף כי ההתנהלות של השב"כ בזמן החקירה, לרבות זמן החקירות הממושכות במתקני השב"כ ומניעת המפגש עם עורך דין לא היו מוצדקים כלל וגררו התדרדרות במצבו הנפשי והרפואי עד למצב שהחייל נותח ואושפז בעקבות החקירות. "מדובר בחייל טוב", אמר, "בעל מוטיבציה רבה לשרת, שתרם רבות בשרותו".
אלעד סלע חייל פקליטות עסקת טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד