כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

החסידים הופתעו: היכל חדש בויז'ניץ

לאחר עיכובים ממושכים, הודיעו עסקני ויז'ניץ על הקמת היכל חדש לעריכת השולחנות - בסמיכות לביהמ"ד הקיים

בית המדרש הגדול ויזנ'יץ צילום: פלאש 90
בית המדרש הגדול ויזנ'יץ צילום: פלאש 90

לאחר עיכובים: ויז'ניץ תקים היכל חדש לעריכת השולחנות בסמיכות לביהמ"ד הגדול הקיים בבני ברק.

לאחר עיכובים ותוכניות שונות שהוצעו, בחסידות ויז'ניץ נערכים לתחילת עבודת הקמת היכל חדש שישמש את האדמו"ר בעריכת השולחנות ואשר יסונף לביהמ"ד הגדול, 'אהבת ישראל'.

ההיכל החדש ישתרע על שטח של 2500 מ"ר, ויקום על שטח היכל התורה הסמוך לביהמ"ד שייהרס, כמו גם על שטח היכל הטישים הוותיק ששימש את מרנן האדמו"רים מויז'ניץ, בעל ה'אמרי חיים' ובנו ה'ישועות משה' זצ"ל, ושטח נוסף של נכס פרטי שנרכש ע"י הנגיד ר' חיים משה פלדמן מלונדון.

הבוקר הודיעו ראשי ועד קרן הבנין למוסדות החסידות הנמצאים במבנים המיועדים להריסה, כי עליהם לפנות את המבנים עד ליום ט"ו בשבט, כמו גם לבעלי שמחות שהזמינו תאריכים באולמות השמחה במתחם.

לפני מספר שנים חשף 'בחדרי חרדים' תוכנית להקמת מרכז עולמי של החסידות אך התוכנית עוכבה.

"כעת המימון העיקרי לבניית ההיכל", אומרים גורמים בחסידות, "צפוי להגיע מהנגיד הלונדוני ר' חיים משה פלדמן ובניו, עלויות ההקמה יהיו זולות במחצית מהעלויות האסטרונומיות של התכנית הקודמת, מה גם שהאדמו"ר סבר שמלכתחילה עדיף שלא להרוס את בית המדרש הקיים שם התפלל אביו וקהל החסידים קרוב ל-35 שנה".

על פי התכנית, הבניין החדש שישמש כהיכל השולחנות בימות השנה, יסונף לביהמ"ד הגדול וישמש כבית מדרש גדול בחגים ובשבתות מיוחדות. שטח היכל הטישים הקיים יפונה וישמש כריאה ירוקה בלב ליבה של מרכז החסידות הצפוף וישמש כסוכה בחג הסוכות.

החדשות הפתיעו את החסידים והיה לשיחת היום בקרב ריכוזי החסידות בארץ ובעולם לאחר שכל הפעולות נעשו ללא פרסום, בהוראת האדמו"ר - על מנת להשלים את הליך רכישת הקרקע הסמוך ללא הפרעות.


הוילה המסוכה לבית המדרש שנרכשה באחרונה
ויזניץ בית מדרש מרכז עולמי תוכניות בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד