כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

איילת השחר עושה היסטוריה בשדה בוקר

מי היה מאמין: ביוזמת 'איילת השחר' נחנך בית כנסת ראשון ונערך מעמד הכנסת ספר תורה בקיבוץ שדה בוקר בנגב

הרב רענן באירוע בשדה בוקר
הרב רענן באירוע בשדה בוקר

בקיבוץ "שדה בוקר" המיתולוגי חגגו השבוע אירוע לגמרי לא שיגרתי שניתן אף להכתירו כ"היסטורי", חנוכת בית הכנסת הראשון שנבנה בקיבוץ הוותיק מאז היווסדו והכנסת ספר תורה חדש ומהודר.

בעיניים משתאות ולחלוחית של דמעה בקצותיהן עקבו חברי "שדה בוקר" מבוגרים וילדים, אחרי התהלוכה החגיגית שהתקיימה בין שבילי הקיבוץ וחלקם אף הצטרפו לחוגגים המפזזים לכבוד הכנסת ספר התורה.

המחזה שכמותו לא נראה מעולם במקום הזה ועד לפני תקופה היה נשמע כדמיוני לגמרי, הפך למציאות ביוזמה מיוחדת של הרב שלמה רענן יו"ר "איילת השחר".

הקמת בית הכנסת עלתה על הפרק כאשר קבוצה של חברים בקיבוץ פנו לארגון איילת השחר בבקשה לסייע להם ליצור מקום תפילה מכובד וקבוע בתוככי הקיבוץ. "לא ייתכן", הם אמרו, "שביישוב יהודי בארץ ישראל לא יהיה בית כנסת".

הרב שלמה רענן שכבר מורגל בפניות מסוג זה נרתם למשימה ודאג לסייע בהקמת בית הכנסת ולפאר אותו בריהוט ייחודי.

למטרה החשובה נעתרו משפחת פיצ'וטו שבזכות תרומתה הנדיבה הושלמה בניית בית הכנסת ומשפחת רייסמן שראתה לזכות לתרום את ספר התורה המהודר שהוכנס בהתרגשות מרובה לבית הכנסת החדש.
חברי הקיבוץ הנרגשים ביקשו להודות למשפחות הנדיבות ולארגון איילת השחר: "אין לכם מושג איזה שינוי תודעתי וערכי מחולל עצם קיומו של בית כנסת פעיל במרכז הקיבוץ. לתפילות בשבת או בחג ולבר מצוות וגם ללימודי תורה בהמשך".

הרב שלמה רענן יו"ר איילת השחר לעומת זאת ביקש דווקא להביע התפעלות מחברי הקיבוץ שלמרות שאינם שומרי מצוות היו נחושים ולא חסכו כל מאמץ כדי לראות את בית הכנסת עומד על תילו. "הנחישות שלהם נותנת לנו כח וכבר כעת אנו ב"איילת השחר" עסוקים בהקמה של עוד מקומות תפילה בקיבוצים נוספים", אמר.

































שדה בוקר בית כנסת יהדות איילת השחר רענן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד