כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לאחר הפיגוע: האב שוחח עם בנו המחבל

פרקליטו של מוחמד מלחם, אביו של המחבל מתל אביב: "לאחר הפיגוע שוחח האב עם בנו, שהכחיש שהוא המפגע"

לאחר הפיגוע: האב שוחח עם בנו המחבל
המחבל נשאת מלחם צילום: ללא

חקירת הפיגוע בדיזנגוף: אבי המחבל דיבר עם בנו לאחר הפיגוע, כך מודה עורך דינו.

עו"ד נחמי פיינבלט, פרקליטו של מוחמד מלחם, אביו של המחבל מתל אביב התראיין היום (ג'), לערוץ 10 וטען כי מיד לאחר הפיגוע שוחח האב עם בנו, שהכחיש שהוא המפגע וטען שהוא בבית חולים מבקר את דודתו.

לדבריו, לאחר מכן אף אחד מקרוביו של המחבל לא היה בקשר עמו. "האב תמיד רצה ללכת חוקית, הוא חושש מאוד לתפקידו", הצהיר עורך הדין.

"אני יודע שהאב מיוזמתו התקשר למספר מסויים, ודיווח על כך למשטרה. ואם אנני טועה, היה קשר מסויים, שהמשטרה והשב"כ יודעים עליו". הוא סייג ואמר כי "יש ככל הנראה מידע כזה, והכל ידוע לשירות הביטחון הכללי".



בית משפט השלום בחיפה האריך היום ביומיים את מעצרו של האב, בחשד להוא חשוד בסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע. האב מוחמד, שהיה הראשון לזהות כי מי שביצע את הפיגוע הוא בנו, ואף דיווח על כך למשטרה, נעצר יממה לאחר שקרא לבנו ליצור עמו קשר ולהסגיר את עצמו. אמו של המחבל עוכבה אמש לחקירה ושוחררה.

בנוסף, הוארך ביומיים מעצרו של דוד המחבל, בדר מלחם (60), ושל חבר המשפחה איימן שרקיה (38). מעצרו של בן דוד המחבל אמין מלחם (23) הוארך עד ליום ראשון, ומעצרו של מכר נוסף של המשפחה הוארך עד ליום חמישי. מלבדם, נעצרו בימים האחרונים שני אחיו של המחבל, והיום ג'ואדת מלחם שוחרר לאחר ארבעה ימים למעצר בית, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בעשרה ימים. מעצרו של אח נוסף של המחבל הוארך ביומיים.

מדבריו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ניתן להבין כי במשטרה מעריכים שהמחבל כבר עזב את תחומי תל אביב, "בשלב זה ניתן לומר כי ניתן להוריד משמעותית את המתח באזור גוש דן, אך לא אפרט מעבר לכך. היכן שצריך ייראו שוטרים בשטח והיכן שלא, פחות".


החיפושים אחר המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה
נשאת מלחם פיגוע טרור מחבל הסימטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד