ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שמעוני: "רצו חרדי - קיבלו לא חרדי"

מאיר שמעוני, המנהל המודח של המחוז החרדי, מדבר - על רקע בחירת מחליפו, יצחק זהבי

מאיר שמעוני. צילום: משרד החינוך
מאיר שמעוני. צילום: משרד החינוך

 

"יצאו למכרז כי רצו אדם חרדי", כך אומר מנהל המחוז החרדי היוצא, מאיר שמעוני, בדברים שהגיעו ל'בחדרי חרדים'.

• מתי אתה מסיים את תפקידך כמנהל המחוז החרדי?

"אמשיך לפחות עד חודש שבט (פברואר)".

בהתייחס לבחירתו של איציק זהבי לתפקיד מנהל המחוז החרדי, אומר שמעוני: ""אני לא מכיר אותו בכלל, אני סומך על ועדת המכרזים שבחרה אותו פה אחד ומאמין שהוא אדם ראוי לתפקיד".

• מדוע בעצם החליטו להוציא אותך?

"אף אחד לא הוציא אותי אלא פתחו את זה למכרז.

• כי נלחמת בשביל הבנות?

לא יודע אם בכלל נלחמתי. היו לי כל מיני עקרונות. למניעת אפליה, מינהל תקין ושקיפות, ושיעבדו על פי נהלים, וברגע שזה אולי לא התאים לכמה אנשים, זה קורה".

• החליטו להוציא למכרז כי נאבקת בתחילת השנה בשביל הבנות החרדיות?

"לא רק, בין היתר. אני נאבקתי בנושא של האפלייה ובעניין של השקיפות ונורמות עבודה וכולי ולכן רצו אדם חרדי. בסוף קיבלו לא חרדי".

• וקיבלו אדם לא חרדי?

מאיר שמעוני שימש כמנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, ואחר כך מונה כמנהל המחוז החרדי שהוקם והובל על ידו.

עם הקמת הממשלה החדשה וכניסת בנט לתפקיד שר החינוך, הופעלו לחצים להדיח את שמעוני. מנכ"לית המשרד מיכל כהן הורתה לפרסם מכרז לאיוש התפקיד, שכללו תנאים שאיפשרו גם למנהלים מהמגזר החרדי להתמודד.

אך מי שנבחר בסופו של דבר ובמפתיע, הינו יצחק זהבי.

זהבי כיהן עד עתה כמ"מ מנכ"ל ג'וינט ישראל – אשלים, עמותה משותפת לממשלת ישראל ולג'וינט שעוסקת בפיתוח שירותים ותכניות עבור ילדים, בני נוער וצעירים במצבי סיכון.

זהבי הוא בעל תואר שני במנהל החינוך, תואר ראשון בחינוך והיסטוריה של ארץ ישראל ותעודת הוראה. יוזם ומפתח תכניות למען אוכלוסיות בסיכון בישראל עוד מימיו כמדריך בתנועת הנוער, כמנהל בי"ס תיכון וב-16 השנים האחרונות כעובד בכיר בג'וינט ישראל.

במסגרת עבודתו בג'וינט-ישראל שימש כראש תחום נוער, הקים את היחידה לגיל הרך ובנה מחדש את היחידה לילדים, נוער וצעירים באשלים. בשנה האחרונה משמש כמנכ"ל בפועל של אשלים.,

 

תגובות מעורבות בציבור החרדי,
בקרב המפלגות החרדיות נרשמו תגובות פושרות לבחירתו של זהבי וגורם ב'יהדות התורה' אף הביע בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אכזבה מבחירת יצחק זהבי לתפקיד.

"מדובר באדם המשתייך למגזר החילוני", אמר, "שלא בטוח שמבין את הצרכים של המגזר החרדי. ברור כי היה עדיף שייבחר אדם המשתייך למגזר החרדי שמכיר את אורח החיים החרדי".

עוד הוסיף: "מדובר באכזבה אבל לא מעבר לכך. הוועדה שבחרה את המנהל החדש היא ועדה של נציבות שרות המדינה שלאף גורם פוליטי אין אפשרות להתערב במכרז ולהשפיע עליו".

גם גורם בתנועת ש"ס אמר ל'בחדרי חרדים': "בוודאי שהייתי מעדיף חרדי, מזרחי-ספרדי שיודע גם לדאוג לאחרים, אך משנבחר מר זהבי לא נותר לנו אלא לאחל לו הצלחה בתפקידו. הוא יבחן לפי מעשיו ולא לפי הכיפה".

מוקדם יותר הערב הגיב ח"כ ישראל אייכלר בראיון ברדיו 'קול חי': "כששמעתי שמנהל המחוז החרדי הנבחר הוא ללא כיפה, הוקל לי. לפחות הוא לא חובש כיפה סרוגה".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן בתגובה למינוי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך: "אני מברך על המינוי המקצועי ומאחל למר איציק זהבי הצלחה גדולה במילוי תפקיד חשוב זה. אנו מאמינים ומצפים לשיתוף פעולה מלא בנושאים שעל הפרק. בהזדמנות זו אני מברך את מר מאיר שמעוני בשם תלמידות ירושלים על עמידתו האיתנה לצידם, הציבור הירושלמי זוכר לו לטובה את המלחמה שלחם למענם".



* יצויין כי בגירסה הראשונה של דברי שמעוני שפורסמו, נפלו אי דיוקים. הנוסח הנוכחי הינו המדוייק.

המחוז החרדי מכרז שמעוני משרד החינוך ניהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד