י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תערוכת CES: גאדג'טים לניטור השינה ומדידת חום הגוף

רצועה שמציעה השכמה בזמן המתאים, מדידה של זמן השינה האמיתי, ניטור הדופק וזיהוי אם גוף המשתמש החלים מפעילות גופנית; וגם - זיהוי נחירות ■ מד חום חכם ■ מדבקה שמאפשרת לקבל חיווי בסמארטפון על חום גופו של התינוק ועוד

  • כ"ד טבת התשע"ו
תערוכת CES: גאדג'טים לניטור השינה ומדידת חום הגוף

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם - CES, תיפתח ביום רביעי בלאס וגאס. בעוד שבתערוכה בשנה שעבר ביקרו יותר מ-170 אלף אנשים, השנה המספר הזה אפילו צפוי לעלות. אתמול (ב') נערך אירוע מקדים לתערוכה, בו הציגו סטארט-אפים ויצרניות טכנולוגיה גאדג'טים חדשים. כמו בשנים קודמות, קטגוריית המוצרים לניטור מדדים בגוף תפסה מקום מרכזי.

יצרניות רבות התמקדו בתחום מדידת איכות השינה, כאשר הדימיון בין המוצרים היה ניטור פעילות השינה, מבלי שהמשתמש צריך לענוד צמיד. במקום זאת, מכשיר הניטור מורכב במיטה, בדרך כלל מתחת למזרן. היתרון, מוצרים מהסוג הזה מתחילים לפעול אוטומטית כאשר המשתמש נכנס למיטה ואין צורך להפעיל אותם ידנית כאשר הולכים לישון.

חברת beddit מציעה מוצר בעל אותו שם. מדובר ברצועה אותה קושרים מסביב למזרן מתחת לסדין. החלק הכולל את הרכיבים הטכנולוגיים ממוקם בצד המזרון, כך שלא יפריע לשינה. beddit מציע מספר תכונות: השכמה בזמן המתאים, כאשר המשתמש מסיים מחזור שינה, דבר אשר מוביל להתעוררות נעימה וערנית יותר. בנוסף, ישנו ניטור מחזורי השינה ומדידה של זמן השינה האמיתי, ניטור הדופק וזיהוי אם גוף המשתמש החלים מפעילות גופנית. פונקציה חביבה נוספת היא זיהוי נחירות.

כל המדדים הללו מתנקזים לתוך האפליקציה בסמארטפון וגם לאפליקציה בשעון החכם של אפל. ניתן לקבוע יעדי שינה, כך שהאפליקציה תעיר את המשתמש לאחר מספר שעות השינה הרצוי. המחיר: 150 דולר.

חברה אחרת הפעילה בתחום היא Emfit, זו מציעה רצועה לניטור השינה, רק שכאן המכשיר מולבש מתחת למזרן ולא מתחת לסדין. הדגם הזה כולל התקן WiFi והוא לא מחייב שימוש באפליקציה בסמארטפון, כאשר את הנתונים ניתן גם לקבל במחשב. דגם Emfit QS נכנס לפעולה ברגע שנכנסים למיטה ואין צורך להפעיל אותו באופן ידני והוא מציע נתונים דומים לאלו של beddit, כולל נתוני החלמה מפעילות גופנית, כך שהמשתמש ידע מתי הוא יכול להמשיך להגביר את אימוני הספורט שלו. המחיר: 275 דולר.

מדידת חום הגוף
מדידת חום הגוף של אנשים חולים, היא לא תענוג. חברת Withings מציעה מד חום חכם. דגם Thermo נראה כמו ליפסטיק גדול, אבל זה כולל 16 חיישנים וצג דיגיטלי, המאפשרים את מדידת חום הגוף, פשוט באמצעות נגיעה של המכשיר בצד של המצח.

מד החום המשוכלל כולל התקן WiFi להצגת הנתונים גם בסמארטפון, כאשר היתרון של ה-Thermo, שהוא היגייני וניתן להשתמש בו עם כל בני המשפחה, מכיוון שהוא לא דורש הכנסה שלו לפה, לאוזן או לאיברים אחרים בגוף. האפליקציה מספקת מידע לפי הגיל של המשתמש, כאשר המוצר הזה מתאים לתינוקות וילדים, מכיוון שהוא לא חודרני. המחיר: 100 אירו.

עוד מוצר למדידת חום הגוף אצל תינוקות הוא Temp Traq של חברת Blue Spark. מדובר במדבקה עם התקן אלחוטי מסוג בלוטות', אותה מדביקים לתינוק על הגוף. המדבקה פעילה למשך 24 שעות והיא מאפשרת לקבל חיווי בסמארטפון על חום גופו של התינוק, מבלי שצריך להטריד אותו כל הזמן במדידה עם מד חום רגיל. בנוסף, ניתן לקבל התראות על עלייה בחום הגוף בסמארטפון ושמירת המדדים להצגה לרופא. המחיר: 25 דולר למדבקה.
גאדג'טים טלפונים חכמים (סמארטפונים) תערוכת CES Beddit

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד