כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

רעידת אדמה: צפון קוריאה פוצצה פצצת מימן

צפון קוריאה הודיעה כי ביצעה ניסוי מוצלח בפצצת מימן: "כדי להגן על עצמה מארה"ב" • הפיצוץ גרם לרעידת אדמה שזוהתה על ידי המדינות באזור

קים ג'ונג-און. צילום: ויקיפדיה
קים ג'ונג-און. צילום: ויקיפדיה

העולם רועד: צפון קוריאה כי הודיעה הבוקר (ד'), כי ביצעה בהצלחה ניסוי בפצצת מימן.

לפי הדיווחים, במהלך הלילה זוהתה רעידת אדמה בצפון מזרח אסיה, בעוצמה של 5.1 בסולם ריכטר. זמן קצר לאחר מכן דיווחה סוכנות הידיעות המקומית על ניסוי בפצצה.

"יש לצפון קוריאה הזכות החוקית להגן על עצמה מפני ארה"ב", אמרה ההודעה, "היא לא תזדקק לנשק גרעיני אם ארה"ב לא תאיים על ריבונותה. לא נוותר על התוכנית הגרעינית שלנו כל עוד ארה"ב תחזיק בעמדה תוקפנית כלפינו".

בכיר בממשל האמריקאי הגיב בזהירות לידיעה ואמר: "ייקח מספר ימים לסוכנויות הביון לדעת האם אכן מדובר בפצצת מימן והאם הניסוי הסתיים בהצלחה". עם זאת, הקהילייה הבינלאומית הביעה דאגה בשל האירוע.

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדון בעניין. בהודעה בטלוויזיה הצפון קוריאנית נאמר: "אם אין פלישה לריבונות שלנו לא נשתמש בנשק גרעיני. הניסוי הזה בפצצת מימן מביא אותנו לרמה גבוהה ביותר של יכולת גרעינית".

למעשה מדובר בניסוי הגרעיני הרביעי שמבצעת צפון קוריאה ובעטיים היא מצאת תחת סנקציות חמורות של המערב.

ממשלת דרום קוריאה, שכנתה של צפון קוריאה, גינתה בחריפות את הניסוי: "דרום קוריאה תשתף פעולה עם שותפיה האזוריים כדי לדאוג שצפון קוריאה תשלם מחיר עבור הניסוי בפצצת המימן. אנחנו מגנים בחומרה את הצפון בשל ביצוע הניסוי הגרעיני הרביעי. הצפון עשה זאת למרות אזהרות חוזרות ונשנות מצד הקהילה הבינלאומית".

גם ראש ממשלת יפן הביע דאגה ואמר "מדובר באיום גדול המהווה הפרה בוטה של ​​החלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

פצצת מימן היא פצצה גרעינית הפועלת באותו עיקרון כדוגמת השמש, בתוכה גרעיני המימן עוברים היתוך גרעיני תוך שחרור אנרגיה בכמות עצומה, עוצמתה של פצצת המימן גדולה פי 100 לערך משל פצצת האטום והיא נמדדת ביחידות של מיליוני טונות TNT, מגהטון.

כדי שתהליך ההיתוך יתרחש יש צורך בלחצי טמפרטורה גבוהים מאוד, תנאים שנוצרים בכוכבים בזכות המסה הגדולה שלהם. בפצצת מימן מושגים תנאים אלה באמצעות פיצוץ פצצת ביקוע של פצצת אטום.

פצצה מסוג זה נבנתה ונוסתה מספר פעמים בהיסטוריה על ידי המעצמות, אולם מעולם לא הופעלה פצצה כזו במהלך מלחמה כלשהי.
צפון קוריאה אטום ביקוע ארהב יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד