ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בוס חדש למוסד: הצמרת נפרדה מפרדו

הבוקר, נכנס לתפקידו ראש המוסד החדש יוסי כהן • אמש נפרדה צמרת המדינה מראש המוסד היוצא, תמיר פרדו

כהן, פדרו וראה"מ נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
כהן, פדרו וראה"מ נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

נפרדים מראש המוסד: הבוקר (ד'), נכנס לתפקידו ראש המוסד החדש. אמש נערך אירוע פרידה מראש המוסד היוצא, תמיר פרדו.

השתתפו נשיא המדינה, רובי ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ה-9 שמעון פרס וראש המוסד הנכנס יוסי כהן, שהחל מהבוקר יכנס לתפקידו.

הנשיא ריבלין אמר באירוע: "אי אפשר לספר על כל מה שעשית - משך עשרות שנים, וביתר שאת בחמש השנים האחרונות, שעה שעמדת בראש הזרוע הארכה והנועזת ביותר של מדינת ישראל - למען מדינת ישראל, עם ישראל והעם היהודי כולו.

"הכל נעשה תמיד תוך תחושת שליחות, נאמנות ומחויבות עמוקה חד משמעית למדינה ולעם. מחויבות שבה טובת העניין לֶעולם קודמת לטובת בעל העניין, ושכל תכליתה להבטיח שהעם היהודי ומדינת ישראל לעולם לא יעמדו שוב חסרי מגן".

ריבלין הוסיף ואמר: "אנחנו חבים לך תודה גדולה. בחמש השנים האחרונות בטחון מדינת ישראל היה מונח לא אחת 'בכף ידך'. הצעדת את המוסד אל קדמת הטכנולוגיה, אבל תמיד הקפדת שיישאר ארגון מודיעין אנושי. אתה יודע שהאנשים, הם הנשק הסודי האמיתי של מדינת ישראל. אנחנו נפרדים ממך היום אחרי עשרות שנים של עשייה בחזית הביטחונית. אני בטוח שתמשיך לעשות למען עם ישראל ומדינת ישראל גם בעתיד. אני מודה לך, בשמי, בשם אזרחי ישראל, ובשם העם היהודי כולו״.

הנשיא התשיעי שמעון פרס נשא דברים וציין את חשיבותו העצומה של ארגון המוסד החל מזמן הקמתו: "כשנה בלבד לאחר הקמתה של מדינת ישראל, הוקם המוסד.מייסדי הארגון הבינו כבר אז, שהקמתה של המדינה אינה מבטיחה את קיומה. היינו בודדים, היינו מעטים. ישראל הייתה בגדר רווק מדיני, לא היה לה כל בן ברית. היא הייתה לגאלית מבחינת מעמדה כמדינה, אך בלתי לגאלית מבחינת מימוש זכותה כמדינה. היא הייתה בודדה מבחינה צבאית ולא התקבלה כחברה לאף אחת מהבריתות שקמו לאחר מלחמת העולם השנייה. אף צבא זר לא חנה על אדמתה והיא לא ביקשה שחיילים זרים יבואו להילחם אתה או למענה."

עוד הוסיף ואמר כי: "המוסד התבקש לראות בכל קיר משל היה כחלון. כך התבקש, וכך עשה. הוא נדרש לפעול מחוץ לקופסא האסורה, לשחות נגד הזרמים המקובלים, למצוא או ליצור נשים וגברים נדירים, להעז כאופציה ראשונה ולראות בסכנה משל היא הייתה דעה קדומה. לטפס להרים גבוהים ולצוקים חדים, כאשר המישורים ממוקשים. לראות בחוסר הברירה – סוג של תקווה ולא אזהרה לנפילה. להמריא כאשר לא ניתן לצעוד. לצלול למים עמוקים וחשוכים, כאשר היבשה נהיית בולענית. לראות בנס מעשה אדם. לאמץ את פסגת הטכנולוגיה, וגם לחדור לנבכי האדם. גם היום, הזכות לנוח על זרי הדפנה לא ניתנת לנו. גם ובעיקר היום, כוחו של המוסד נמדד מידי יום ביומו. ישראל צריכה מוסד חזק, מאוחד ויצירתי".

הנשיא התשיעי בירך את ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן ואמר: "אתה מכניס היום את רגליך לנעליים גדולות, אבל אתה כבר צעדת בהן. הן מוכרות לך ואתה מוכר להן, אתה יודע להתהלך בהן בהליכה נוחה. אתה בא לתפקידך המיוחד הזה עם כרטיס אשראי שיש לו כיסוי ובטוחני כי אתה תגדיל את האשראי ותגדיל את הכיסוי. יש לך את זה. עלה והצלח".

טקס חילופי ראש המוסד בתל אביב. ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש המוסד היוצא תמיר פרדו וראש המוסד הנכנס יוסי כהן. צילום: קובי גדעון, לע"מ




מוסד נתניהו פדרו יוסי כהן כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד