כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יו"ר ועדת החינוך מגיב לפסילת ספר ההתבוללות על ידי השר בנט

פסילתו של הספר "גדר חיה" על ידי שר החינוך נפתלי בנט נידונה בועדת החינוך של הכנסת - היו"ר החליט לתמוך

מרגי, פלאש90
מרגי, פלאש90

דיון סוער נערך הבוקר (ד') בוועדת החינוך בנושא החלטת משרד החינוך שלא להכניס לתוכנית הלימודים את הספר "גדר חיה" של הסופרת דורית רביניאן, בין היתר בשל העובדה שהספר עוסק בעידוד התבוללות, לטענת משרד החינוך.



יו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי הביע תמיכה בהחלטה לפסול את הספר, ואמר כי "אנחנו במדינת ישראל ואני לא הולך להתנצל על כך שאני נאבקים בהתבוללות. המדינה משקיעה מאמצים רבים לזהות יהודית בגולה לחיזוק הקהילות היהודיות הקטנות, ונושא ההתבוללות של העם היהודי זה איום אסטרטגי קשה על העם היהודי לא פחות מאיומים אחרים.

"מערכת חינוך במדינת ישראל צריכה לחנך לאי התבוללות בלי קשר למציאות המורכבת שאנו נמצאים בה, עם כל הכבוד אני לא חושב שצריך להתנצל על כך".

ח״כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת אמר בדיון כי ״פסילת הספר מונעת משיקולים פוליטיים פסולים, בלתי ענייניים ואנטי חינוכיים, והיא מטילה צנזורה פוליטית על ספרות ואמנות תוך התערבות בוטה בשיקוליה המקצועיים של הוועדה״.

ג׳בארין הוסיף כי ״ההחלטה מפגינה זלזול ניכר ביכולתם של מורים ותלמידים לדון בשאלות מורכבות ושנויות במחלוקת. מדובר בבני השכבות הבוגרות, נערים ונערות המתמודדים יום יום עם הקונפליקט היהודי-פלסטיני, וצריך לאפשר פולמוס פתוח״.
יעקב מרגי גדר חיה התבוללות חינוך ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד