כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צפו ביתומים זועקים: "יתגדל ויתקדש שמיה רבא"

חמישה יתומים הותירה אחריה בת שבע בוימל ע"ה, שהלכה לעולמה הבוקר • צפו בתיעוד מצמרר ממסע ההלוויה

צפו ביתומים זועקים: "יתגדל ויתקדש שמיה רבא"

המונים מתושבי העיר פתח תקווה ליוו היום (ד') למנוחות את המנוחה מרת בת שבע בוימל עליה השלום, שנפטרה בשעת בוקר מוקדמת והותירה אחריה חמישה יתומים.


היתומים בעת אמירת הקדיש.

ההלוויה יצאה מרחוב אחד העם לכיוון בית העלמין סגולה. את המנוחה הספידו הרב הגאון ר' אליעזר עוזר ראש כולל לומז׳א, הגיס הדיין הרב דוד גרוזמן, חמיה הרב צבי בוימל המשנה למנכ"ל 'החינוך העצמאי', אחיה של המנוחה הרב שמואל פומרנצ׳יק, והרב משולם גרינשטיין, גיסה של המנוחה. בעלה ספד גם הוא ומירר בבכי, ועין סביב לא נותרה יבשה.

בדברי הספד קורעי הלב, אמר חמיה הרב צבי בוימל: "כל טובי הרופאים וראשי מחלקות עמדו משתאים ופעורי פה, מה קורה פה, מה זו ההתדרדרות, מערכת קורסת? אבל לנו אין שאלות, אין תמיהות, אנחנו יודעים דבר אחד - משפטיך תהום רבה, אנחנו יודעים שאין אדם נוקף אצבעו למטה, איזה כאב נוראי, אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה".

"מה נאמר ומה נדבר איזה מכה. איזה כאב. זעקי זעקי נא, שיאמר לצרותינו די. תבקשי על מאיר, שהקדוש ברוך הוא יתן לו את הכוח להתמודד עם מה שנשאר. בקשי רחמים עלינו, שיהיה לנו את הכוח ואת העוז להמשיך את הדרך שהתווית לילדייך. בקשי רחמים על הורייך השבורים והרצוצים שהיום קוברים את ביתם הקטנה. איזה כאב. קשה לעכל, קשה להבין. הקב"ה בידו לחזק לכל, הכל משמים וצריך לקבל דין שמים באהבה".

הרב משולם גרינשטיין, גיסה של המנוחה, ספד לה: ״איך נלקחת מאיתנו בחטף, איזה אסון. אבל אנחנו מאמינים ויודעים שכל המעשים בעולם זה חסד מהקב"ה. ה׳ ריחם עלינו ונתן לנו יום של הכנה, על מנת לעכל את המצב הנוראי. זו גזירה קשה לכולנו. החפץ חיים כותב שכשהקב"ה לוקח את הצדיק ככפרה, זה במקום אסון אחר. כאשר הקב"ה מכה, כבר יש תרופה ונחמה מוקדמת. האלמן והיתומים זוכים לקבל עליהם דין שמים. אחרי המכה הזו, התפייסה מידת הדין ועכשיו יהיו רחמים גדולים. זהו קרבן עולה, בזכות הקרבן עולה תמים זה נזכה לישועה הגדולה בבניין בית המקדש״.

אחיה של המנוחה, הרב שמואל פומרנצ׳יק, ספד: ״אין מילים לתאר את האבדה, אני מרגיש שנלקח בשר מבשרי. כל המשפחה מרגישה שנלקח בשר מבשרנו. חלק איכותי כל כך. עמדה בחייה בגבורה בכל הנסיונות, ובמיוחד בניסיון שהעמיד אותה הקב״ה בגידול הבן המיוחד. היא ובעלה הצדיק מסרו את נפשם ואף פעם לא התמרמרו, כי ידעו שזה רצון ה׳. הם עמדו בגבורה בניסיון הכל כך קשה הזה. רק לפני כשבועיים, בתאריך ו׳ בטבת, חגגנו לה את יום ההולדת ה-35. היא נפטרה בשנת הל״ו שלה, כסימן לצדיקות הנפלאה שלה. מסיבת יום ההולדת הייתה למעשה מסיבת פרידה מאחורינו היקרה. כולנו דואבים״.

אחיה של הנפטרת, הרב אריה פומרנצ׳יק לא הגיע להלוויה מכיוון ששהה בחו״ל. עם הישמע דבר הבשורה המרה הוא עלה על טיסה לישראל. המנוחה נקברה בבית העלמין ״סגולה״ בפתח תקווה, בחלקת הרבנים בסמוך לקברה של סבתה, הרבנית פנינה פומרנצ׳יק ע"ה.


דברי ההספד של האלמן הטרי, מאיר בוימל

בת שבע בוימל עליה השלום הלכה לעולמה הבוקר, לאחר שהתמוטטה אתמול ואושפזה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

המנוחה, בת ה-35 מפתח תקווה, הגיעה אתמול לבית החולים כשהיא אינה חשה בטוב ועם סימנים היכולים להעיד על מחלה זיהומית. זמן קצר לאחר הגעתה, התמוטטה וחוברה למכשיר אקמו, עקב קריסה רב מערכתית - הכוללת בין היתר גם את הלב והריאות.

בת שבע ע"ה היא ילידת העיר פתח תקווה, נולדה בז' טבת תשמ"א לאביה הרב טוביה פומרנצ'יק, יו"ר החברא קדישא בעיר פתח תקווה ומהעסקנים החשובים בעיר. כשהגיעה לפרקה נישאה לבעלה, יבלט"א הרב מאיר בוימל מחשובי האברכים בכולל לומז'ה, ובנו של הרב צבי בוימל מרחובות, המשמש כמשנה למנכ"ל החינוך העצמאי.

לפרנסתה עבדה המנוחה ע"ה כפקידה בבנק וגידלה את ילדיה לתורה ויראת שמים, ועמדה לימין בעלה למען יוכל לשקוד על אדני התורה והיראה. הותירה אחריה את הוריה ובעלה, וחמישה ילדים יתומים שנותרו ללא אם.

תמונות באדיבות המצלם





















בוימל פתח תקווה יתומים הלויה טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד