י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב מאזוז על השב"כ: "כך עונו אבותינו באינקוויזיציה"

מנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' וראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגאון הרב מאיר מאזוז מפרסם היום מכתב בכתב ידו, בו הוא תוקף בחריפות את שיטות החקירה של השב"כ במהלך חקירת רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא • בפנים - המכתב

הרב מאזוז על השב"כ: "כך עונו אבותינו באינקוויזיציה"

שלושה ימים לאחר הגשת כתבי האישום בהצתת בית משפחת דוואבשה בדומא, כותב הגאון הרב מאיר מאזוז, מנהיג מפלגת 'יחד' וראש ישיבת 'כסא רחמים' כי - "כך עונו אבותינו בזמן האינקויזיציה בספרד, להודות על פשעים שלא עשו ועל עלילות דם". את הדברים כותב הרב בהתייחסות לפרסומים אודות שיטות החקירה של השב"כ בפרשה האחרונה.

במכתב, המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מצטרף הגאון הרב מאיר מאזוז לגינויים נגד שיטות החקירה של השב"כ, שלפי הנאשמים בפרשת דומא כללו עינויים והפרת זכויות מתמשכת. הרב תוקף בחריפות את שיטות החקירה, שגרמו לדבריהם להודאות שווא, וקורא לעורר את דעת הקהל לדבר זה.

"כך עונו אבותינו בזמן האינקוויזיציה בספרד להודות על פשעים שלא עשו ועל עלילות דם וכדומה", כתב הרב מאזוז. "דרך זו עלולה להוביל להודאה במעשים שלא נעשו, ולא נאה לעם ישראל (גמלנים, ביישנים, רחמנים) ללכת בדרך זו".

מכתבו של הרב מאזוז


לפני כשבועיים פורסמה קריאה של עשרות רבנים אשר דרשו להפסיק את העינויים ולהקים וועדת חקירה בנושא. הקריאה אורגנה בידי תנועת 'דרך חיים' בראשות הרב יצחק גינזבורג, וכעת, הרב מאזוז חתם אף הוא, והוסיף טקסט משלו (בתמונה לעיל).

במכתב הרבנים נכתב "בעקבות העדויות על מעשיהם החמורים של חוקרי השב"כ בנערים העצורים, אנו דורשים להפסיק מיד את חקירתם של הנערים במחלקה היהודית בשב"כ, למנות ועדת חקירה אשר תחקור את התנהלות השב"כ בפרשה, ובמידה שנעברו עבירות על ידי החוקרים - להעמידם לדין".

כזכור, חמישה חודשים לאחר רצח משפחת דוואבשה, הוגש ביום ראשון השבוע כתב אישום נגד עמירם בן אוליאל (21) שהואשם בשלושה סעיפי רצח ופגיעה על רקע גזעני. יחד איתו הואשם קטין (17) בקשירת קשר לביצוע פשע ובעבירות נוספות ממניע גזעני.

כתב האישום, כולל את הודאתו ושיחזורו של בן אוליאל במעשה וכן את הודאתו של הקטין. אולם, חוץ מהודאותיהם, שנגבו לטענתם בעינויים, אין לשב"כ ולמשטרה ראיות נוספות המפלילות אותם.

על פי כתב האישום, לאחר רצח מלאכי רוזנפלד הי"ד, עמירם בן-אוליאל והקטין החליטו לבצע פיגוע נקמה נגד ערבים. בן-אוליאל הכין תיק עם שני בקבוקים מלאים בנוזל דליק, סמרטוטים, מצית, קופסת גפרורים, כפפות ותרסיס צבע שחור. ב-30 ביולי בלילה לבש בן-אוליאל בגדים כהים ויצא מביתו עם התיק כדי להיפגש עם הקטין במערה במאחז המכונה "יישוב הדעת". לאחר שלא מצא אותו, החליט לבצע את הפיגוע לבדו. כשהגיע לפאתי הכפר דומא קשר את חולצתו סביב ראשו על מנת להסתיר את פניו ועטה הכפפות על ידיו.

על מנת להגביר את הפגיעה ולהבטיח כי הבית שיצית אינו נטוש, חיפש בן-אוליאל בית בעל סממנים המעידים כי הוא מיושב. תחילה, הוא ריסס כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח" על קירות בית דו-קומתי השייך למאמון דוואבשה, ואז השליך בקבוק תבערה דרך חלון הבית בכוונה להמית את יושביו. הבית, שהיה ריק מאדם, עלה באש.

מיד בהמשך פנה בן-אוליאל לעבר ביתם של סעד (30) ורהאם (27) דוואבשה כשבידו בקבוק התבערה השני. לאחר שניסה לפתוח שני חלונות ללא הצלחה, פתח את חלון חדר השינה בו לנו באותה עת בני המשפחה, הדליק את בקבוק התבערה השני, השליכו לעבר החלון ונמלט בריצה. האש החלה לבעור ואחזה בכל ארבעת בני המשפחה. עלי סעד דוואבשה, פעוט בן שנה וחצי, ושני הוריו, סעד וריהאם דוואבשה, נהרגו ואחמד בן ה-4 מאושפז עדיין בבית החולים לאחר שנכווה כוויות קשות.

לבן-אוליאל מיוחסות 3 עבירות רצח וכן ניסיונות רצח, הצתה, וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. הקטין נאשם בקשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח ממניע גזעני, הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני ועבירות נוספות.
הרב מאזוז בן אוליאל דומא עינויים דוואבשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד