י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"הפך את הליכוד ליהדות התורה" • צפו

חבר הכנסת מיקי זוהר הגן על הצעת חוק השבת שהגיש, וזכה למטח מתקפות מהאופוזיציה • ח"כים רבים נזרקו החוצה

מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הכנסת סערה היום (ד') סביב חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר - וזאת למרות שסוכם מראש כי תשובת הממשלה וההצבעה על החוק תידחה למועד אחר, לאחר התערבות ראש הממשלה נתניהו.



ח"כ מיקי זוהר הציג את הצעת החוק ואמר - "אנחנו יודעים שהציבור התל אביבי תמך ב'מחנה הציוני', ולציבור התל אביבי יש בעיה עם החוק שלי. 'המחנה הציוני' מפחדים מרון חולדאי ומוותרים על העקרונות הסוציאליים בשביל להרוויח קולות תל אביבים, שמעתי את הביקורת בשבועות האחרונים ושמעתי מאיפה היא מגיעה – מקבוצות כוח שמשפיעות על התקשורת.

"אנחנו נגן על העסקים החלשים. איפה הסוציאליזם הנאור שלכם? לאן הוא נעלם? תל אביב שכחה את הרעיון היהודי פעם אחר פעם. למה בתל אביב רוצים לשכוח את הרעיון היהודי? המדינה הזאת תישאר לנצח מדינה יהודית ודמוקרטית, וככזו היהדות תחייב אותנו ליום מנוחה אחד בשבוע והוא יהיה ביום השבת, תרצו או לא תרצו".

זוהר אמר עוד - "תקראו לי כופה דתי חשוך ומשיחי, אני אלך עם דרכי באמונה עד הסוף. הניצחון שלי הוא הניצחון של עם ישראל. ההצבעה נידחת למועד קרוב ואני מדגיש למועד קרוב מאוד".

הדברים של ח"כ זוהר עוררו סערה גדולה בקרב חברי האופוזיציה. במהלך הדברים רבים מהם נקראו לסדר ואף הוצאו מהאולם, בהם חברי הכנסת מיקי לוי, יואל חסון, מיכל רוזין, חיים ילין, איציק שמולי, תמר זנדברג ןאיילת נחמיאס ורבין. יו״ר ״ישראל ביתנו״, אביגדור ליברמן אמר כי ״מיקי זוהר הפך את הליכוד ליהדות התורה - אבל לא ניתן לו להפוך את ת״א לבני ברק״.

כזכור, הצעת החוק מבקשת לקבוע כי אדם לא יפעיל בית עסק בימי המנוחה, אלא אם קיבל לכך היתר מאת שר הכלכלה. השר רשאי לתת היתר אם מצא כי אי מתן ההיתר יפגע בביטחון המדינה, ביטחון הגוף או הרכוש, בכלכלה, בתהליך עבודה ובסיפוק צרכים חיוניים לציבור או לחלק ממנו, ולאחר התייעצות עם שר הביטחון וראש הרשות המקומית שבתחום שיפוטו נמצא בית העסק.
זוהר ליכוד שבת ליברמן תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד