י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שטייניץ מגיב לבג"ץ: אכנס את הועדה למינוי דיינים

אמש פורסמה לראשונה ב'בחדרי' עתירה שהוגשה לבג"צ כנגד הוועדה, וכבר היום משגר השר שטייניץ תגובה לבג"צ

שטייניץ, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש90
שטייניץ, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש90

יכנס את הועדה - היום (ד') הודיע יו"ר הועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ, כי בשבוע הבא יתאם מועד לישיבה עם חברי הועדה כדי לדון במינוי דיינים חדשים. את הדברים מסר שטייניץ לבג"ץ, בתגובה לעתירה הדחופה שהוגשה נגד הוועדה ושפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

גורמים בוועדה למינוי דיינים העריכו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי אין כל משמעות לכינוס הועדה, זאת לאחר שהצדדים טרם הגיעו להבנות, וקיימות עדיין מחלקות רבות לגבי זהות הדיינים לבית הדין הגדול. הגורמים הוסיפו כי גם אם הועדה תתכנס בהוראת בג"צ, אין לכך משמעות כל עוד אין הסכמות.

כזכור, אמש פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי הוגשה עתירה לבית משפט העליון כנגד הועדה לבחירת דיינים על ידי 'התנועה למדינה יהודית', ובה בקשה דחופה למתן צו על תנאי המורה לחברי הועדה להשיב מדוע לא ימונו, באופן ממשי ובמהירות הראויה, שבעה דיינים לבית הדין הרבני הגדול.

העותרים מציינים כי כבר במשך שנתיים לא מונו כלל דיינים קבועים לבית הדין הרבני הגדול, "וכדי ביזיון וקצף. אין ולא יכול להיות חולק בדבר קיומו של צורך דחוף ביותר, בעת הזו משכלו כל הקיצים והסחבת הבלתי-פוסקת לבחור דיינים לערכאת ערעור עליונה זו, מלוא מכסת הדיינים מלבד רבנים ראשיים".

העותרים מצטטים הודעה מלשכתו של יו"ר הועדה למינוי דיינים מתאריך 6.11.2015 בה הודיע כי "בכוונתו לכנס את הוועדה בזמן הקרוב ועוד בטרם פרישתו של הדיין הרב ציון אלגרבלי בתחילת ינואר 2016 לצורך בחירת שני הדיינים הנוספים לבתי הדין האזורים, וכי יעשו מאמצים כי הליך הבחירה של לפחות חלק מהדיינים לכהונה בבית הדין הרבני הגדול יתבצע עוד בטרם פרישת נציג נוסף מבין דייני בית הדין הגדול הצפוייה ל4.1.2016". היום, כאמור, הגיש יו"ר הוועדה השר שטייניץ את תגובתו לבית המשפט העליון.
שטייניץ דיינים בגץ עתירה וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד