כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ראשי ה-FBI לחרדים: "יש להיערך לקראת אירוע טרור"

כנס משותף לראשי הארגון האמון על הלוחמה בטרור וראשי הקהילה היהודית בניו יורק נערך השבוע, ולמחרת אושר תקציב אבטחה מיוחד - גם למוסדות פרטיים

ראשי ה-FBI לחרדים: "יש להיערך לקראת אירוע טרור"

חוק היסטורי - כך כינו העסקנים החרדיים בברוקלין את החוק שאושר אתמול (ג') במליאת עיריית ניו יורק, הקובע כי החל מחודש אפריל 2016 תתוקצב האבטחה בכל מוסדות החינוך ה"פרטי" - כולל בתי הספר החרדיים והישיבות.

עד לחקיקת החוק, תיקצבה עיריית ניו יורק רק את בתי הספר הממלכתיים העירוניים. חבר מועצת העיר החרדי דוד גרינפלד אמר כי מדובר בחוק היסטורי שיאפשר אבטחה למאתיים אלף ילדים שלומדים בישיבות ובתלמודי תורה - "אני אסיר תודה לראש העיר ביל דה בלאזיו על תמיכתו בחוק ועל אישורו", אמר גרינפלד.

יום לפני אישור החוק, נערך בשכונת בורו פארק כנס חירום בו לקחו חלק ראשי ה-FBI ומפקדי משטרת ניו יורק, ו-130 נציגי הקהילות החרדיות, בהם מנהלי תלמודי תורה וראשי ישיבות, ראשי ארגוני ההצלה, וראשי העסקנים בשכונות בורו פארק, פלטבוש וויליאמסבורג, כשעל סדר היום הנושא היה "ההתנהלות בזמן אמת, בפיגועי טרור וירי לעבר בתי הספר".

במהלך הפגישה נשא דברים מנכ"ל ה-FBI מר דיאגו רודריגז שאמר שבעקבות פיגועי הרצח שאירעו לאחרונה ובהם הפיגוע ההמוני בפריז ובסאן פרננדו, החשש העיקרי הוא מפני גורמים אסלאמיים קיצוניים ובראשם ארגון דאע"ש הפועלים ברחבי העולם שינסו להוציא לפועל 'פיגועי ראווה' בריכוזים החרדיים בברוקלין.

מפקד משטרת ניו יורק אמר כי עד כה לא התקבלו התרעות ממוקדות על ניסיון להוציא לפועל פיגוע נגד מוסדות חינוך יהודיים בניו יורק, אך המצב המתוח מחייב היערכות שונה, ולכן חובה על הקהילה להיערך ברצינות לקראת האירועים האלה. "לצורך כך", אמר עוד, "חשוב מאוד שיתוף הפעולה בין הקהילה וראשויות החוק".

רודריגז הוסיף ואמר כי כל קהילה וכל מנהל בית ספר חייב להכין באופן מיידי תוכנית חירום לזמן אמת במקרה של פעולת טרור. הוא הוסיף ואמר שלמרות שהפעם מדובר בהתרעות אמתיות אין להיכנס לחרדה ויש לתעל את הפחד בצורה הנכונה ולהיערך כראוי.

כמו כן קרא רודריגז לציבור לדווח למשטרה על כל אדם חריג פעילות חריגה - "אפילו אם אתם חושבים שזה שטותי". במהלך הפגישה התברר כי רק ישיבה אחת מתוך מאה שלושים מוסדות חינוך, מתחזקת מאבטח באופן קבוע.

הכנס בניו יורק






































FBI אבטחה חרדים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד