כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בפעילות גפני: חיילים ימשיכו לשרת בחינוך העצמאי ובמעיין החינוך התורני

בקשת הצבא לצמצם את היקף החיילים המשרתים ברשתות החינוך החרדיות נדחתה על ידי וועדת חוץ וביטחון

גפני. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
גפני. צילום: יונתן זינדל פלאש 90 צילום: זינדל פלאש 90

ברגע האחרון: ח"כ משה גפני עצר היום (ד) את בקשת צה"ל לצמצום היקף החיילים המשרתים בתפקידי חינוך במוסדות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני.

כחלק מהמאמץ הכולל של צה"ל במאבק כנגד צמצום כוח האדם ההולך נדרשה היום ועדת החוץ והביטחון לאשר את בקשת משרד הביטחון לצמצם משמעותית את מספר החיילים המשרתים בתפקידי חינוך מחוץ למסגרת הצה"לית הרגילה, כגון החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני.

לבחדרי חרדים נודע כי לאחר פעילות נמרצת של ח"כ גפני מול משרד הביטחון החליטה הועדה לדחות את בקשת משרד הביטחון, והשירות לאומי - אזרחי יימשך כרגיל. עוד נודע כי גפני נפגש היום עם שר הביטחון בוגי יעלון בכנסת והשניים דנו בנושאים נוספים על הפרק.

ח"כ מוטי יוגב אמר בועדה: "מאז הקמת צה"ל, קבע ראש הממשלה דוד בן גוריון שצה"ל יהיה צבא העם. כור היתוך שתפקידו הראשון הוא ההגנה והביטחון ומעבר למשימות הביטחון המובהקות יישא צה"ל גם בתפקידים חברתיים, חינוכיים והתיישבותיים. בעת האחרונה נקבע כי היעדים הביטחוניים הלאומיים בהם יישאו חיילים, יהיו מצומצמים יותר ורק בתחומים שיש בהם קשר להשגת יעדי צה"ל. האם יש מקום לחיילים וחיילות לשרת במקומות כמו כפרי הנוער, בתי ספר שדה, לסייע לנוער עולה ולחברו לשירות בצה"ל? החקיקה צריכה לשרת את הערכים בהם אנו מאמינים".

בסיכום הדיון החליטו חברי ועדת חוץ וביטחון לדחות את הצעת מערכת הביטחון, לצמצם באופן משמעותי את היקף ויעדי המשרתים ביחידות שמחוץ למערך הצבאי, זאת משום שראו בחשיבות המשך היותו של צה"ל צבא העם. הועדה ביקשה ממערכת הביטחון וצה"ל להידבר עם הגופים השונים שנהנו משירותם של חיילים וחיילות ולערוך מחדש את הצו, באופן שימשיך לאפשר להעסיק חיילים וחיילות גם במשימות חברתיות, חינוכיות ולאומיות, גם אם בפועל יצומצם היקפם של המשרתים בתחומים אלו, זאת לטובת חיזוק מוטיבציות הנוער ומיצוי כוחות הנוער לשירות משמעותי.
גפני חיילים שירות חינוך עצמאי מעיין החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד