י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דרעי מבטיח: "נבנה בתי כנסת ומקוואות"

שר הפריפריה ושר הדתות נפגשו עם ראשי מועצות דתיות מטעם ש"ס והבטיחו לדאוג לתקציב להקמת ושיקום מבני דת

דרעי מבטיח: "נבנה בתי כנסת ומקוואות"

יו״ר שס השר אריה דרעי נפגש היום (ד) עם ראשי מועצות דתיות מטעם תנועת ש"ס ברחבי הארץ, בכדי לדון בנושא מבני הדת, ובנייה ושיפוץ של בתי כנסת ומקוואות ברחבי הארץ. בישיבה השתתפו שר הדתות דוד אזולאי, מנכ״ל משרדו עודד פלוס, צוות יועצי שר הדתות ועשרות ראשי מועצות דתיות של ש"ס מכל רחבי הארץ.

השר דרעי אמר בפגישה, כי במו״מ הקואליציוני, ש"ס עמדה על כך שתקבל תקציב משמעותי עבור מבני דת ואכן השיגה 70 מליון ש״ח לשנה. ״מדובר בצרכים חיוניים של כלל הציבור במדינת ישראל המבקש בבתי כנסת ראויים ומקוואות נאותות ואנחנו מתכוונים לנצל את התקציב הזה עבור בניית ושיפוץ בתי כנסת ומקוואות״.

דרעי הוסיף, ״יש כיום מקוואות רבים שאינם בשימוש או במצב תחזוקה ירוד, ובמעט תקציב ניתן להשמיש או לחדש אותם ולהביא לרווחה גדולה לציבור גדול. כולנו זוכרים עד כמה נושא המקוואות היה בנפשו של מרן זיע״א, ואנחנו שמחים שכעת אנחנו מצליחים להניע עשייה גדולה בנושא״.
.
השר דרעי ציין את נושא מעמדם ותנאי שכרם של רבני הערים ויו״ר המועצות הדתיות. ״ישנה מגמה להחליש את מעמדם של רבני הערים. אחד התנאים שהכנסנו במו״מ הקואליציוני מתייחס במפורש לנושא הזה. חייבים לחזק את מעמדם ולשפר את שכרם כדי שיוכלו לשרת את הציבור כראוי״.

השר לשרותי דת דוד אזולאי סקר את פעילות משרדו וציין במיוחד את הפעילות הנעשית בתחום שכר הבלניות והקברנים של המועצות הדתיות. ראשי המועצות הדתיות העלו בפני השרים את הצרכים והבעיות עמם הם מתמודדים, בשלל תחומים ונערך סיעור מוחות בכדי להביא לשיפור ותנופה של ממש בכל שירותי הדת.









דרעי מקוואות בתי כנסת שיפוץ אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד