כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"הצפון לא מוכן להתמודדות עם חיזבאללה"

חבר הכנסת מש"ס תקף את חוסר ההיערכות להתמודדות עם איומים בטחוניים בצפון, ושחזר את אירועי מלחמת לבנון

יצחק וקנין. צילום , פלאש 90
יצחק וקנין. צילום , פלאש 90

בדיון שנערך היום (ד) במליאת הכנסת בהצעות לסדר-היום בנושא פערי מיגון ביישובי קו עימות בצפון, נשא דברים תושב הצפון ח"כ יצחק וקנין מש"ס, שהתלונן על חוסר המוכנות ואמר: "לי היה נשק אישי ולקחו אותו. אם יש חדירה של מחבלים, חלילה וחס, אני לא יודע איך אנחנו יוצאים מזה".

וקנין סיפר כי "אני מתגורר על גבול הצפון, חי את המציאות, מכיר אותה. אני אספר לכם משהו. פה, מעל הדוכן הזה, חודשיים וחצי לפני מלחמת לבנון השנייה, אני עומד פה, אני אומר: רבותי, אנחנו נמצאים במצב קשה ואנחנו לא מוכנים – אמרתי, רבותי, דרום לבנון זאת חבית חומר נפץ. כשזה יתפוצץ, הטילים יגיעו לעכו, לקריות, לחיפה, לעפולה. ציטטתי, אמרתי כך. ישבו חברי כנסת פה, אמרו לי: תגיד לי, אתה חי פה? אמרו לי: תגיד לי, אתה עם רגליים על הקרקע? אמרתי: חבר'ה, אתם מהצימרים והפסטורליה של הגליל, של הנוף, אבל אני אומר, כשזה יתחיל, אוי לנו".



וקנין הוסיף: "אחרי חודשיים מתחילה מלחמה, וככה זה קורה בדיוק.. לא היינו מוכנים, גם הצבא לא היה מוכן, וגם העורף לא היה מוכן. אני פיניתי מעל 3,000 משפחות לאזורים פה, כי לא היה להן מחסה. אני אומר לכם עוד פעם. הפעם זה לא יהיה מה שהיה בפעם הקודמת כי אני אגיד לכם משהו. הטילים, הם לא מגיעים עד עפולה. הטילים של החיזבאללה מגיעים עד תל-אביב. כל מרכז הארץ חשוף. גם אנחנו חשופים, אנחנו בבעיה רצינית, אין שומרים, אין כלום, הורידו את רכזי הביטחון, את הכול. לי היה נשק אישי, לקחו גם את הנשק, סגרו את מחסני הנשק. אין כלום. היום, אם יש חדירה של מחבלים, חלילה וחס, אני לא יודע איך אנחנו יוצאים מזה.

"אני אומר לכם, המצב הוא קטסטרופה. אני לא יודע איך אנחנו לא לומדים לקחים. מחכים שיהיה איזה נביא זעם, ואני לא רוצה להיות נביא זעם. אני לא רוצה שמה שאמרתי יתאמת, אבל המציאות תטפח לנו על הפנים כשזה יקרה.

"ואמרתי את זה פה מעל הדוכן, ואחרי חודשיים התחילה המלחמה, וקרה מה שקרה, והתברברנו בתוך לבנון והתברברנו בתוך המקלטים – אני אומר לכם, מקלטים, שום דבר לא היה מוכן – טילים על היישוב שלי, מעל 70 טילים. ואני רוצה להגיד לכם, כשנכנסו לתוך לבנון ומצאו, על הטיל היה כתוב אזימוט של הטיל: יערה, מחסן נשק; יערה, בסיס צבאי – אני אומר לכם את זה באחריות, על הטילים של החיזבאללה. זאת אומרת, הוא היום יותר מדויק, פוגע למטרה, ואנחנו צריכים להבין שאם אנחנו לא נפעל בעוד מועד, ונפעל נגד הסכנה הזאת, כשזה יתחיל מצבנו חלילה וחס עלול להיות בכי רע".
וקנין נשק צפון עימות פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד