כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשיפה: שותף פוליטי חדש לאלי ישי

לייבל'ה: סיקור מסע הקודש של סקווירא • מי ומי בחתונת קלרמן • וגם: על מה שוחחו ליאור שליין ואיציק כהן?

חשיפה: שותף פוליטי חדש לאלי ישי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"מה אתה אומר על האיחוד הפוליטי המפתיע?" שח יענקל-יודע-כל ללייבל'ה בשעת דמדומים של לפני חתונת קלרמן, בליל שישי האחרון.

"שו איחוד?" התעניין לייבל'ה בפיהוק, "כחלון וסער?"

"מי מדבר על שני הלוזרים החייכניים האלה", פמפם יענקל בבוז, "אני מדבר על המטאורים, יחד הם עוד יראו לכולם איפה הצד הנכון של אחוז החסימה".

"אתה מתכוון בוודאי לאלי ישי ולמגעים שהוא מנהל עם כחלון, כפי שחשף זה מכבר המסולסל החרוץ של ערוץ 2, בכתבת יח"צ איכותית מאירוע ההתרמה של כסא רחמים", הסיק לייבל'ה.

"חצי תשובה זה חצי ניקוד", לגלג יענקל, "אני מדבר על אלי והרבי".

"הביקור המסתורי שערך יו"ר יחד בביתו של הרב בעדני בבני ברק?" זקף לייבל'ה גבה. "זה כבר נחשף ב'בחדרי' באותו ערב".

"הרבי, אדיוט, מי קורא לחכם בעדני רבי? הרבי מזלאטשוב, שאיחד את רבבות חסידיו עם 126 אלף מצביעי מרזל ושטבון".

ולמי שתהה, הגיע האיש שזיהה ראשון לטיש של הרבי של הווטסאפ, ולייבל'ה מסתפק מה יעשו החסידים איציק סודרי ויוסי אליטוב, שנקרעים בין חיבתם לש"ס לחובתם לאדמו"ר. ימים יגידו.

הפינה החסידית
ואפרופו זלאטשוב: בשבת האחרונה הסתופף לייבל'ה בשבת ההתאחדות של חצר חסידות טאלנא, לייבל'ה לא מתיימר להיות נגיד, אבל משני טעמים הוא הבטיח השתתפות: ראשית, שבת בצל חסידים ורבי תמיד עושים טוב על הלב, ושנית, אל תזלזלו בסיכוי לתפוס 'קשרים' עם איזה נגיד. והנה, בערב שבת, מצא לייבל'ה את העלון של זלאטשוב גם בירוחם, ופגש את החסיד הויז'ניצאי גרשי קורניצר כשהוא מעיין בעלון ויורד לעומק תכניו.



ובמוצאי שבת ראה לייבל'ה את האיש שכל אשדוד עומדת עליו, העסקן המפורסם הרב שאול לנדא שהנר של ההבדלה עובר את ראשו, מבדיל באופן שלא היה מבייש שום אדמו"ר.



ביני לביני, בלובי, מצא לייבל'ה את הצלמים המפורסמים יהושע פרוכטר שעובד קשה בכל מצב וצלם הוידאו יוצא בחדרי חרדים דובי קורן, מסתופפים יחדיו.



ומכאן לשאר אדמו"רים, ובראש ובראשונה האדמו"ר שלייבל'ה מעריץ שרוף שלו והשבוע הגיע לביקור בארץ הקודש עם מאות מחסידיו, הרבי מסקווירא. לייבל'ה עדיין פגוע מהיחס והיח"צ, לפחות הוא הצליח לגלות שעל הטיסה בהלוך הצטרף לרבי יהודה משי זהב, יו"ר זק"א שחזר מניו יורק שם חיפש ככל הנראה סטוק חדש של שקיות שחורות וזכה לברכה חמימה מהרבי.



בהמשך בנתב"ג, שם חיכו בסבלנות סגן השר פרוש, ח"כ ישראל אייכלר וכמובן שרוליק ורטהיימר שארגן הכול כרגיל, נצפה העוזר חיים רבינוביץ זוכה לקירוב ולברכה מיוחדת מהאדמו"ר. לייבל'ה כבר נואש מלהבין מה רע לרבינוביץ' בבויאן, מה שבטוח שמחכה לו הרבה עבודה לקראת החתונה בטוטו בחולון.



ובמהלך מסע הקוידש, נצפה ראש העיר בני ברק חנוך זייברט מגיע לביקור בבית האכסנייה, כשמאחוריו עוזרו הצמוד והאיש שליבו פתוח כאולם יוסי צימט והדובר הבעלזאי שייעל'ה וינברגר שהביא את ספרו לאדמו"ר. זייברט סיפר לאדמו"ר על התפתחות העיר וגלילותיה, וזכה לברכת הקוידש פנימה.



ומצדיקים חיים לאלה שאינם: השבוע היה זה 'שבוע קברי הצדיקים בחו"ל', מהאדיטש באוקראינה עד וועלדניק והבני יששכר בפולין. לייבל'ה יצא לבדוק מי נסע ומי חזר. גולת הכותרת - מסעו של איש החסד הרב חונה דייטש יחד עם תלמידיו ותלמידי תלמידיו לשפוך שיח בפני האלטער רבי. דייטש התארח אצל שושו דייטש, שפינק ופינק כיד ה' הטובה עליו.



ומי שנסע עוד הוא ראש עיריית אלעד שרוליק פרוש חובב קברי הצדיקים, שנצפה יחד עם אפרים רוזנשטיין מלאומית שהגיע להתפלל לפני חתונת הבת. לשניים הצטרף ישראל אהרן בוקשפן, האיש והאגדה, שלייבל'ה מנצל את ההזדמנות לאחל לו מזל טוב לרגל הולדת הנכד. השלושה יצאו מהמקווה עטופים במגבות ונעמדו להצטלם.



ובעוד פרוש טובל, קריספל מתפלל: הסגן של אלעד נצפה חבוש בקולפיק מצמר במהלך מסע במעז'יבוז על קברו של אור שבעת הימים הבעל שם טוב הקדוש.



ואחרון באווירה חסידית: נוער הנרות החרדי החביבים על לייבל'ה מאז הטור של ויסברג, התכנסו בבני ברק למעמד קידוש שם שמים בשיעור משותף. לייבל'ה מקווה שהשיעור יחזיק מעמד ואין כמו לקבוע עיתים לתורה.

הפינה הליטאית
וקצת על ליטאים: ישראל קלרמן, סגן ראש העיר בירושלים לעוד קצת זמן, חיתן השבוע את בתו בהשתתפות כל המי ומי. תמונה מעניינת צדה את עינו של לייבל'ה - שיחה בין העסקן הבעלזאי אהרל'ה פריד לבין חבר הקואליציה כיום משה ליאון. לייבל'ה כדרכו משכבר היטה אוזן, וזה בערך מה ששמע.
ליאון: העיקר בניתם על שמגר...
פריד: קודם כל קיבלנו ברמת שלמה, חוץ מזה את אותו גורנישט היינו מקבלים ממך.



ובאותו מעמד, הבוס של ליאון, ניר ברקת, נצפה מסתודד במשך שעה ארוכה עם המושך בחוטים מ'עץ הדעת' שמואל מקלב. לייבל'ה תוהה האם השיחה עסקה במצב גני הילדים בעיר או שברקת מנסה להיעזר במקלב הצעיר לקראת המירוץ בליכוד.



ועוד במועצת העיר הירושלמית: בברית לנכד הסגן של ירושלים צביקה כהן שנערכה הבוקר, נצפה צביקה מעניק צ'אפחה לחבר המועצה נחמניאל סבן. אם תהיתם, לנכד הטרי קוראים יואל, לייבל'ה מצטרף לברכות.



ומירושלים לפריפריה החרדית: סגן ראש העיר בני ברק הכריז בשבוע האחרון על קידוש ה' ותוספת של למעלה מ-2 מיליון ש"ח לניקיון רחובות העיר, אחרי שרווה נחת מהתקציב השמן שניתן לניקיון, מצא לייבלה את מנחם שפירא בבית שאן, שם יש לדגל התורה נציג בכיר בעירייה - פנחס בדוש העוסק בקירוב. השניים ישבו יחד עם ראש העיר כדי לפתור את בעיות החינוך החרדי המקומי.



פנחס גרוס, מחזיק תיק ארנונה בעיריית אלעד, מחמם מנועים לקראת העונה המפרכת של הנחות בארנונה לתושבי העיר.



וקצת מהכנסת: יועץ התקשורת והאסטרטג ברק סרי, שלא משנה כמה רמ"טים ורל"שים דרעי ימנה - בסופו של דבר הוא האיש אשר על הבוס, נצפה השבוע מתפלל מנחה בחדר סיעת ש"ס חבוש בכיפה. לייבל'ה בטוח כי אין ספק שהיותו מסורתי והקשר שלו לדרעי מחזקים את סרי.



ואילו ליאור שליין האיש והסכין בגב האומה, הגיע השבוע לבקר את האשת חבר שלו במשכן הכנסת, הגב' מ. מיכאלי, וזכה לשיחת מוסר מסגן שר האוצר יצחק כהן על מתקפותיו נגד המגזר החרדי והדת בתוכניתו. לייבל'ה בטוח ששליין יגיב במוצאי שבת כדרכו.



ואילו יועץ שר הבריאות אבי דז'דק, שהכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו בבית ישראל (לייבל'ה נעדר עקב התחייבויות קודמות) נצפה השבוע עם בנו הקטן. לייבל'ה הרגיש לרגע וואלה סלבס. הבוקר התקיימה הברית תחילה בבית המדרש הגדול גור בהשתתפות הרב לאו ולאחר מכן נערכה סעודת המצווה באולמי בית ישראל בהשתתפות צמרת הרפואה.

חדשות התקשורת והמוזיקה
לייבל'ה מאחל ברכת הצלחה לאירית שגב המסורה, שמונתה השבוע לדוברת ערוץ 20. שגב תחל את תפקידה בשבוע הבא ותהיה אחראית על כלל הפעילות התקשורתית של הערוץ. 'דבי תקשורת', המשרד שטיפל ביחסי הציבור של הערוץ בשנה האחרונה, ימשיך ללוות את הערוץ. לייבל'ה מופתע מההישג של הבחורה הצעירה, שניהלה בשלוש השנים האחרונות את יחסי הציבור של מגוון חברות ב'דני לוי תקשורת', ובהן ערוץ החדשות הבינלאומי i24news, רדיו תל אביב FM102, רדיו דרום, תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' ולאחר מכן תחנת הרדיו החרדית 'קול חי'. שאפו.

ובעיתון המבשר נערכים לקראת 'המבשר לבית' החמישי שייערך בבנייני האומה. האירוע מופק תחת עינו הפקוחה של מנכ"ל העיתון משה פרוש, וזוכה מידי שנה להצלחה מסחררת. לרגל האירוע שיחל בכ' אדר א' הפיקו במערכת קליפ קצר ולייבל'ה גאה לפרסם אותו.



ובמלון הילטון בתל אביב צפה היום בבוקר לייבל'ה בזמר אהרל'ה סמט עם הנגיד אברומי ברקוביץ, אמן הרגש מוטי שטיינמץ ומוטי אילוביץ כשהם סוגרים דילים אחרי ארוחת בוקר משובחת.

פינת הממים
וכמידי שבוע, פינת האיורים מבית מכחולו של יוסי חיים, שפתח את השבוע כשהוא מבוסס בזבל הירושלמי, כפשוטו, ומיהר לאייר את שביתת הניקיון בעיר הבירה.



במוצאי שבת, השתתף הברנש באירוסיו של 'המנגן' מוישי רוט, וקלט את העיתונאי ידידיה מאיר עם סמארטפון לתיעוד, לא מאושר, למרבה הצער של האח רפאל.



ואחרון מהאירוע המכונן של זלאטשוב, כשהרבי התלבט לרגע איזה תפקיד להעניק לאיציק סודרי בחסידות, עד שנחה עליו רוח הקודש והחליט מה שהחליט.

פינת המזל טוב
ברכת מזל טוב ליועץ של אביגדור ליברמן - אבי אבוחצירא - לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה ברביעי בערב במרכז האירועים כתר הרימון בבני ברק, בהשתתפות אישי ציבור רבים. לייבל'ה לא מנסה לדמיין מה היה קורה אם ליברמן היה שר.

ברכת מזל טוב גם ליהושע דוד פריי, מזכיר בד"ץ שארית ישראל שבירמ"ץ השבוע את בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת. לאירוע הגיעו החברים ומשגיחי הכשרות.



וברכת מזל טוב לאשת הפרסום רחלי כהן, מנכ"ל פרסום ‎switch, לרגל שמחת הולדת הבן, בשמחת הברית שנערכה השבוע השתתפו אישי ציבור ופרסומאים.
לייבלה רכילות זלאטשוב קלרמן המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד