י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מרכז לפניות הציבור בש"ס? זה אסור

פרסום ראשון: היועץ המשפטי של הכנסת אסר על תנועת ש"ס להקים מרכז לפניות ציבור, בהפעלת עוזרי חברי הכנסת

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

פרסום ראשון: היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון מתנגד ליוזמת מפלגת ש"ס, להקמת מרכז לפניות ציבור, אותה יפעילו העוזרים החדשים של חברי הכנסת של המפלגה.

מתחילת החודש אישרה הכנסת לכל ח"כ אפשרות להוסיף עוזר נוסף לשתיים הקיימים. בסיעת ש"ס חשבו להקים מרכז לפניות ציבור של המפלגה בהתבסס על כח האדם החדש.

אך היועץ המשפטי של הכנסת שיגר מכתב לחברי הכנסת והודיע שחל איסור על העוזרים החדשים לעבוד בשביל המפלגה, אלא אך ורק לעזור לחברי הכנסת.

במכתבו הוא אומר: "כידוע ועדת הכנסת החליטה לאחרונה כי החל מהראשון בינואר 2016 יוכלו חברי הכנסת להעסיק שלושה יועצים פרלמנטריים. החלטה זו התקבלה לאחר כעשרים שנים שבהן היו רשאים חברי הכנסת להעסיק שני יועצים בלבד"

ינון מוסיף: "בשעתו, לאחר שגדל מספר היועצים מאחד לשניים, נשאל היועץ המשפטי של הכנסת דאז עו"ד צבי ענבר האם רשאית מפלגתו של חבר כנסת להיעזר בעוזר הנוסף. והוא כתב חוות דעת שלפיה הדבר אסור. תפקידם של היועצים הפרלמנטרים הוא לסייע לחברי הכנסת במילוי תפקידם זה. ולא ניתן להשתמש במשכורות המשולמות על ידי הכנסת לשם סיוע למפלגה המקבלת תקציבים נפרדים מאוצר המדינה".

לסיום קובע היועץ המשפטי של הכנסת: "עם קבלת ההחלטה בדבר היועץ הפרלמנטרי השלישי, מצאתי לנכון לשוב ולהזכיר את האיסור להעמיד יועץ פרלמנטרי לטובת מפלגתו של חבר הכנסת".
שס כנסת עוזר ציבור יועץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד