ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הגאב"ד: צאו להפגין נגד נתיחת התינוק

בית המשפט אישר את נתיחת נכדו של ראש עיריית משה אבוטבול • צפו בתיעוד מההפגנה - 3 עצורים

אבוטבול בבית המשפט. צילום: יאיר שרקי, חדשות 2
אבוטבול בבית המשפט. צילום: יאיר שרקי, חדשות 2

בעקבות פטירתו של הפעוט משה מזרחי ז"ל בן הארבעה חודשים, בית משפט השלום בירושלים אישר את בקשת פרקליטות מחוז ירושלים לנתיחת גופת הפעוט. הפגנות פרצו בירושלים.

גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס קרא לצאת ולהפגין. הפגנות נערכות מול המכון לפתלוגיה משפטית באבו כביר ובכיכר השבת בירושלים.

בעקבות ההפגנה, הצירים המובילים לכיכר השבת חסומים לתנועה. המפגינים חוסמים ומיידים אבנים לעבר השוטרים. עד כה אין נפגעים. כוחות המשטרה עצרו שלושה חשודים בהפרת הסדר.

ראש עיריית בית שמש מר משה אבוטבול שנכדו, פנה לשופטי בית המשפט וביקש את רחמיהם על צער המשפחה הנמצאת כעת בטרגדיה גדולה ונאלצת להתמודד עם דרישת המשטרה לניתוח הגופה, דבר האסור לפי ההלכה היהודית ומנוגד לאמונתם.

"ההתעללות האמיתית נעשית כעת והיא ברגשות המשפחה האבלה" אמר אבוטבול לאחר שבית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשפחה והורה לנתח את הגופה.

עו"ד דרור שוסהיים, מהמחלקה המשפטית של זק"א אומר ל'בחדרי חרדים' כי בשעה 17:00 ערעור בבית משפט העליון לביטול הוראת הנתיחה.


הפגנה ומעצרים בכיכר השבת. צילום: @ILNewsFlash

בשבוע שעבר ביום שני, הוזעקו כוחות ההצלה לבית המטפלת, לאחר שהפעוט איבד את הכרתו. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם שם אובחן כי הוא סובל מדימום קשה בראשו.

משטרת ירושלים פתחה בחקירה בעקבות הדיווח שהועבר מבית החולים, והמטפלת נעצרה ונחקרה. בתום חקירתה שוחררה בתנאים מגבילים. כאמור, לפנות בוקר (ה') הפעוט נפטר בבית החולים.

בעקבות אישור בית המשפט לנתח את גופת הפעוט, נערכת בשעה זו הפגנה בכיכר השבת בירושלים.


עדכון: 13:30

ההפגנה בכיכר השבת. צילום: דיווח ראשוני בפייסבוק


















נתיחה בית משפט פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד