י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זועבי תורשע בהעלבת עובד ציבור

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי • על פי ההסדר תודה ותורשע בהעלבת עובד ציבור

בית המשפט בנצרת. צילום: חטיבת דובר המשורה
בית המשפט בנצרת. צילום: חטיבת דובר המשורה

פרקליטות מחוז צפון, באמצעות עו"ד רז ולטר, הגישה היום (ה'), על דעת היועץ המשפטי לממשלה, כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי.

בהתאם להסדר שנחתם בין הצדדים, תודה ותורשע חה"כ זועבי בעבירה של העלבת עובד ציבור.

על פי כתב האישום, ביום 6.7.14 התקיימו בבית משפט השלום בנצרת דיונים בבקשות להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר, שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים, וכללו עימותים עם המשטרה. בדיונים יצגו את המדינה השוטרים איהאב חדאד ובושור עמאר, חוקרי משטרה ממוצא ערבי, עובדי ציבור, ששימשו כטועני מעצרים באותו היום.

באחת ההפסקות בדיונים, מעט לאחר השעה 17:00, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם.

ח"כ חנין זועבי שאלה את אחד הנוכחים במקום על זהות השוטרים, ולאחר מכן הרימה את קולה ואמרה שהם בוגדים ושלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום.

בהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, אמרה זועבי "לא צריך ללחוץ להם את היד ולדבר איתם". לאחר מכן הרימה את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר השוטר חדאד, והכל כשהיא מכוונת דבריה לקהל ערבי, עקב היות השוטרים שוטרים ערבים בשירות המדינה הפועלים במסגרת תפקידם, בין היתר, גם נגד חשודים ערבים.

בין היתר, צעקה זועבי "נידוי חברתי צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא ניתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?".

אחד הנוכחים במקום צילם את הארוע בחלקו, והדברים פורסמו לאחר מכן באינטרנט. דברים אלה של זועבי פגעו בשוטרים שמלאו את תפקידם, השפילו אותם, ואף גרמו להם לחוש מאוימים.
חנין זועבי כתב אישום עובד ציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד