ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

עונש חמור למורה שניסה להצטרף לדאעש

ארבע שנות מאסר נגד מורה מהדרום שתכנן לצאת לסוריה ולהצטרף לדאעש • שימש כמורה רוחני לג'יהאדיסטים

עונש חמור למורה שניסה להצטרף לדאעש

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר ארבע שנות מאסר על מוחמד אבו אלקיעאן, מורה בן 29, שהודה כי תכנן לצאת מהארץ ולהצטרף לארגון המדינה האיסלאמית - דאעש בסוריה. בנוסף, הקים חוליה ושימש בה "מורה רוחני" שם העביר תכני תמיכה בדאעש.

ארבע שנות מאסר בפועל נגזרו על מורה בביה"ס היסודי בחורה, מוחמד אבו אלקיעאן, הנאשם המרכזי בפרשה, אשר הקים חוליה סודית שערכה מפגשים חשאיים, ממושכים ואינטנסיביים, במסגרתם שימש הנאשם כ"מורה רוחני" והעביר תכנים הקשורים לארגון דאע"ש, הביע תמיכה בארגון, נאם במסגד אודות הלגיטימיות של הארגון ובשלב מסוים, ניסה, יחד עם חבריו, לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאע"ש. תכניתם של חברי החוליה סוכלה בשל מעצרם.

הנאשם, הורשע בביצוע עבירות של קשירת קשר, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון ליציאה שלא כדין ועוד.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש ע"י עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום, מוחמד אבו אלקיעאן, אזרח ישראלי, מורה בבית ספר היסודי בחורה, שימש לעתים קרובות כנואם במסגד ביישוב, ולקח חלק במפגשים סודיים, אשר נערכו במקומות מסתור, בהם השתתפו תושבים מחורה, ושימש בהם כ"מורה רוחני" שהעביר תכנים הקשורים לארגון דאע"ש, הסביר אודות הארגון והשקפותיו, סיפר על הדרך של הארגון והלחימה בסוריה ונהג יחד איתם לצפות בסרטונים ונאומים של מנהיג הארגון.

בנוסף, במהלך תפילות יום שישי במסגד, נשא הנאשם דרשה במסגד, והיה מנצל במה זו, על מנת לשכנע את קהל המתפללים שפעולות הארגון הן לגיטימיות.

בשלב מסוים, החליט הנאשם יחד עם חבריו לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאעש. לשם כך, הוציאו הנאשמים דרכונים, נרשמו לעומרה ותכננו לעבור משם לארגון. תכניתם של חברי החוליה סוכלה.

בפרשה זו, הגישה הפרקליטות לבית המשפט שורה של כתבי אישום נגד חוליה של 5 נאשמים, כולם תושבי חורה, שחלקם עבדו כמורים בבתי הספר בחורה וברהט, אשר תמכו בארגון דאע"ש ותכננו להצטרף לארגון. הנאשמים הם: בשיר, אכרם, ומוחמד משבט אבו אלקיעאן- מורים בבית ספר בכפר חורה, עיסא אבו אלקיעאן ושריף אבו אלקיעאן.

עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ביקש בשלב הטיעונים לעונש מביהמ"ש להחמיר עם הנאשמים ש"נוטשים את צלם האלהים, ומבקשים למסור את נפשם לארגון טרור דאע"ש, ארגון שהשיל מעליו את גלימת האנושיות ועטה מעליו את גלימת הרצחניות והבריונות וטען כי "יציאתם של ערבים ישראלים להילחם בסוריה וחזרתם ארצה, תגרום ל"יבוא" אידאולוגיות ג'יהאדיסטיות קיצוניות לישראל, "יבוא" יכולות ונסיון צבאי מצטבר, ביסוס צירי קשר בין היוצאים לבין ארגוני הג'יהאד, ועידוד לביצוע פעולות נגד ישראל".

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות בנוגע לפגיעה בערכים החברתיים ומידת הפגיעה בהם, ציין כי " אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא בהטפה, מפגשים, הצגת סרטונים וניהול שיחות, אשר מטרתם תמיכה בארגון, אשר הינו ארגון טרוריסטי שהוכרז כהתאחדות בלתי מותרת, אשר הסיכון הבטחוני העולה ממנה גבוה והינו בעל רמת איום גבוהה כלפי ישראל", וכאמור גזר על הנאשם עונש של 4 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

בעניינם של הנאשמים האחרים בפרשה, אכרם אבו אלקיעאן ובשיר אבו אלקיעאן הודו והורשעו בעבירות של השתתפות באסיפה של התאחדות בלית מותרת וגזר דינם טרם ניתן. משפטם של עיסא ושריף אבו אלקיעאן עודנו מתנהל.
דאעש מאסר דרום באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד