י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בהוראת בג"ץ: נתיחה חלקית לגופת התינוק; 13 עצורים בהפגנות

לאחר דיון ממושך בבית המשפט העליון בדרישת הפרקליטות לנתח את גופת נכדו של אבוטבול, הסתפק בית המשפט בניתוח חלקי • הפגנות סוערות בכיכר השבת בירושלים ובבית שמש • אבוטבול - "אנחנו לא מאשימים את המטפלת"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כיכר השבת בוערת: עשרות הפגינו הערב (ה) בירושלים, בעקבות פסיקת בית משפט השלום כי תבוצע נתיחה שלאחר המוות בפעוט משה מזרחי ז"ל בן הארבעה חודשים, נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. המשטרה עיכבה 13 מפגינים.

לאחר שעות ארוכות של דיונים, הכריע בית המשפט העליון כי תבוצע נתיחה נקודתית בלבד. בדיון נכח הרופא המשפטי שקיבל הוראות ברורות לביצוע הנתיחה והתחייב שהיא תהיה מזערית. בג"ץ ביקש לבצע את הטיפול באופן מיידי בפיקוח של הרב רוז'ה מזק"א, והגופה תשוחרר עוד הלילה לקבורה.

בית המשפט העליון רשם לפניו את הצהרתו של ד"ר נחמן כי הנתיחה תבוצע במינימום האפשרי הנדרש וכי הפרוצדורה תסתיים בתוך שעה בקירוב ותתאפשר קבורתו של הפעוט המנוח בתוך השעות הקרובות.

מפקד זק"א בית שמש שהה במקום בזמן הנתיחה, ומיד עם סיום הנתיחה הוא אסף אותה לקבורה.

מעט לאחר חצות נמסר כי אמבולנס זק"א יצא מהמכון לרפואה משפטית לאחר שהתבצעה הנתיחה המינימלית בתינוק לכיון ירושלים. ההלוויה תתקיים הלילה בשעה 1 בבית ההספד הספרדי בגבעת שאול.

כזכור, הפרקליטות דרשה לנתח את הילד, וזאת לאחר שתוצאות הבדיקה החיצונית (MRI) לא השביעו את רצונה.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אמר לאבי מימרן ברדיו 'קול חי' - "אנו לא מאשימים את המטפלת. הצעתי לבתי וחתני להיבדק אם לא מדובר במחלה גנטית. אני כבר שבוע עם מכשיר כשר, ועשיתי זאת לרפואת נכדי. כעת זה יהיה לעילוי נשמתו".


צילום: פיני גנץ

ההפגנה שנערכה בירושלים הידרדרה מהר מאד לתקריות אלימות בין השוטרים למפגינים. גז פלפל הותז על פני המפגינים, מכתזית משטרתית ופרשים נוכחים בזירת ההפגנה במלכי ישראל.

"גופת המנוח הועברה לבית החולים אסף הרופא, שם תבוצע בדיקת MRI", אמר ל'בחדרי חרדים' עו"ד דרור שוסהיים, מהמחלקה המשפטית של זק"א. לאחר הבדיקה, הפרקליטות התעקשה לבצע נתיחה, ובשעה 19:00 החל דיון בבית המשפט העליון, שהסתיים מעט לפני השעה 23:00. ל'בחדרי חרדים' נודע כי גופת התינוק הועברה מהמכון בליווי ניידות משטרה, מחשש לחטיפתה.

גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס קרא לצאת ולהפגין. ההפגנות נערכו בשני מוקדים - בכיכר השבת ברחוב מלכי ישראל בירושלים וברחוב נהר הירדן ברמת בית שמש ב'.

ראש עיריית בית שמש מר משה אבוטבול שנכדו, פנה לשופטי בית המשפט וביקש את רחמיהם על צער המשפחה הנמצאת כעת בטרגדיה גדולה ונאלצת להתמודד עם דרישת המשטרה לניתוח הגופה, דבר האסור לפי ההלכה היהודית ומנוגד לאמונתם.

"ההתעללות האמיתית נעשית כעת והיא ברגשות המשפחה האבלה", אמר אבוטבול לאחר שבית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשפחה והורה לנתח את הגופה.

הידיעה עודכנה בשעה 23:00

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




































ההפגנות בירושלים:








כיכר השבת נתיחה אבוטבול הפגנה מלכי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד