כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

וינשטיין אישר את מינוי דרעי למשרד הפנים; ועקץ - "בעייתי"

היועץ המשפטי יהודה ויינשטיין פרסם את חוות דעתו בנוגע למינוי השר דרעי למשרד הפנים, והוסיף הסתייגות קלה

פלאש90
פלאש90

לקראת ההצבעה על מינוי השר דרעי לשר הפנים ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה, מסר היום (ה') היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לראש הממשלה בנימין נתניהו את חוות דעתו בעניין המינוי.

בסיכומה של חוות הדעת כתב היועץ המשפטי - "עמדתי היא כי אמות-המידה שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו בסוגיה שלפנינו אינן מובילות למסקנה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים לוקה, במישור המשפטי, באי-סבירות קיצונית".

וינשטיין הוסיף - "יחד עם זאת, יש לשוב ולהזכיר כי גם עצם מינויו של דרעי לתפקיד שר נמצא כמעורר קשיים משפטיים ואף הוגדר על-ידי בית המשפט העליון כמצוי "על גבול מתחם הסבירות".

היועץ המשפטי לא נמנע למתוח ביקורת ישירה - "יש לטעמי בהחלט בסיס לסברה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים עלול להעצים במידה מסוימת את הפגיעה הצפויה באמון הציבור עקב מינויו לשר בכלל, וזאת על שום המסר הציבורי הבעייתי העולה ממנה".

עוד נכתב בחוות דעת כי "יש לציין, וזאת בגדר הברור מאליו כמעט, כי כל האמור עד כה עניינו במישור המשפטי גרידא... אין בכך כדי לומר שהחלטה על מינוי כאמור הינה "טובה וראויה", אלא אך כי היא אינה נוגדת את הדין".

יצויין כי חוות הדעת של היועץ המשפטי הגיע לאחר בקשתו של השר אריה דרעי לקבל לידיו את חוות הדעת, ולהציגה בפני שרי הממשלה טרם אישור מינוי בממשלה ביום ראשון. מיד לאחר אישור הממשלה יעלה ביום שני הקרוב המינוי להצבעה במליאת הכנסת.

דרעי פנים ויינשטיין קלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד