י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מכתב מאבא: 20 טיפים לתינוקת החדשה

אחרי שחגג את לידת בתו, התיישב יצחק טולידנו לכתוב לה את עצותיו לחיים - 20 טיפים של אבא לבת

מכתב מאבא: 20 טיפים לתינוקת החדשה

למירי שלי המתוקה
זה אבא! כן, אבא החדש שלך שכותב לך בדיו של דמעות, מרוגש ומאושר. החליט לכתוב לך מכתב לחיים, שאם תתמידי בו, תהיי האדם המאושר בעולם, איני יודע לאיזה עתיד תגדלי, אבל אני אשתדל לתת לך עתיד טוב יותר משלנו.

עשרים ואחת הדיברות של אבא!

הרמב״ם שואל למה כשתינוק נולד כולם שמחים, ואילו כשהוא נפטר כולם בוכים? לכאורה ההיפך הוא הנכון, כשנולד, צריך לבכות, כי מה יהיה עם התינוק, האם יגדל להיות רוצח? או תלמיד חכם? וכשנפטר אנחנו בוכים, מדוע? להיפך אנו צריכים להיות שמחים למרות שאינו איתנו כבר, אבל סיים את תיקונו בעולם והלך בשיבה טובה.

לכן בתוך כל השמחה בבית החולים, עזבתי את האורחים ויצאתי למרפסת מול הנוף ההררי כדי לחשוב מה יהיה איתך, ואיך אוכל בתור אבא לייעץ לך לחיים טובים יותר משלנו ונתתי לאצבעותיי להתגלגל מתוך הלב.

דעי לך מירי שלי, שהאדם בא לעולם למטרה מסויימת, והולך מן העולם ברגע שמסיים את מטרתו. לאדם יש מטרה ללמוד תורה, ולאישה להיות עזר כנגדו, בכל ההתנהלות היומיומית.

דעי לך מירי שלי, אל תנסי לעשות משפט וצדק, כי צדק ומשפט יש רק בשמים. את תראי פעמים רבות לנגד עינייך דברים של אי צדק, אל תנסי לתקנם! את תראי פעמים רבות את המושג 'הכסף יעוור עיני חכמים'.

דעי לך מירי שלי, העולם עצמו בו אנו חיים, הינו עולם אכזר מאוד, עולם שבני האדם יעשו כמעט הכל כדי להשיג את מבוקשם, תמיד תשתמשי במונח ״כבדהו וחשדהו״.

דעי לך מירי שלי, העולם זה מרוץ מרתון, כשבתוך המרוץ בני האדם אחד רומס את השני כדי להתקדם ולהצליח ולשרוד כמו בטבע, הם ישתמשו בכל הכלים כדי להביא תוצאה, המרוץ הזה זו תחרות חברתית. אל תהיי בו! זה מרוץ שלא מוביל לכלום, תשעים אחוז מהרצים נופלים בדרך. גם אבא היה במרוץ והוא החליט לפרוש כי קיבל עצה בחיים מאיש זקן.

דעי לך מירי שלי, אל תחיי ברמה גבוהה מדי, מעל לתקציבך החודשי, רוב בני האדם חיים מעל לרמתם, וסובלים באופן יומיומי בגלל המרוץ שהם צריכים לעמוד בקצב, אחרת לטענתם הם לא שווים! אל תפחדי ואל תהיי בלחץ חברתי, ברגע שתצאי מהמרוץ את תצחקי עליהם, הם סובלים ואת חיה, תרדי דרגה אחת ותתחילי לחיות.

דעי לך מירי שלי, אני בטוח שיהיו לך המון חברות, אבל דעי לך שאף אחת מהם לא תהיה שם באמת בשבילך אם תצטרכי דבר או שיקרה לך משהו חלילה. תסמכי רק על עצמך בכל!

דעי לך מירי שלי, אל תצפי מאיש שיעזור לך, ואל תבני מגדלים כדי שלא יקרסו לנגד עינייך, תסמכי רק על עצמך, ותזכרי תמיד שרק את מסוגלת להביא חלום או דבר שבור לביצוע מושלם.

דעי לך מירי שלי, שיהיו לך משברים בחיים, משברי גיל, מעבר, נישואים, עבודה, זה דבר טבעי כי זה חלק מחיינו וניסיוננו בחיים.

דעי לך מירי שלי, שלמרות הכל אל תפסיקי לחייך לעולם, וזכרי - כשתהיי שמחה, אנשים ירצו להיות בסביבתך, וכשתהיי בדיכאון את תמצאי את עצמך לבד!

דעי לך מירי שלי, יש לך אפשרות לבחור בכל דרך שתרצי ואבא אקבל אותך תמיד באהבה, ותמיד יהיה שם בשבילך להכל! אבל אבא היה מעדיף שתלכי בדרכו... בדרך התורה והדת, כי אבא הלך ובדק בכל הדרכים ונכווה, כדי להחליט שהדרך שהוא הולך היא הדרך הטובה ביותר בשבילך.

דעי לך מירי שלי, תקפידי על צניעות, כי אישה זה דבר קדוש וטהור, זה הכבוד שלך, העוצמה שלך, את תקבלי הרבה יותר כבוד והערכה אם תהיי צנועה.

דעי לך מירי שלי, אין אדם שאין לו ניסיון וקשיים בחיים! למרות שתמיד נראה שהדשא של השני ירוק יותר, תמיד הסתכלי רק בדשא שלך! כשתעמדי בחיים מול הקשיים, תעמדי בעוצמה, אל תשברי, כי רק חלשים נשברים. ותזכרי תמיד 'גם זו לטובה!'

דעי לך מירי שלי, יש אלוקים! למרות שפעמים רבות הוא יעלם לך, ופעמים לתקופות ארוכות, אבל הוא שם, והוא שומע אותך, את בת של מלך.

דעי לך מירי שלי, תקפידי על כמה דקות ביום להתבודד עם עצמך ולהגיד לאלוקים תודה על כל מה שיש לך, לבקש סליחה על החטאים ובקשות עתידיות, זה ישחרר אותך, יחבר אותך ויתן לך כוחות אדירים!

דעי לך מירי שלי, כשתתחתני בעתיד בעז״ה, כדי שתהיה לך זוגיות טובה תכבדי את בעלך והוא יכבד אותך כפליים! אל תשמעי לכל המהפכות הפמיניסטיות! אלו נשים מסכנות! כי הן ניסו לשנות את העולם ונשארו אומללות בחייהם ובמותם.

דעי לך מירי שלי, כשתרצי לקבל עצה או החלטה בחיים תשאלי תמיד דעת תורה, או אדם זקן עם ניסיון חיים.

דעי לך מירי שלי, הדבר הכי חזק בחיים זה משפחה! לעולם לא תגיעי לאושר העילאי אם לא יהיו לך משפחה וילדים.

דעי לך מירי שלי, כשיהיה לך כסף יותר ממה שאת צריכה תעזרי בזה לאברכים שהם עושים את מלוא רצון הקב״ה ויש להמשיל לתמוך בהם ככל שניתן!

דעי לך מירי שלי, אל תקנאי ואל תכעסי, ותרדפי כמו כולם אחרי הכסף, להיפך, תצחקי עליהם, הם מאבדים את חייהם כי עסוקים בלהרוויח עוד ועוד, אבל לא נהנים מהחיים ומהקיים. את חופשיה והם כלואים! הם חושבים שיהיו פה לנצח. את תהני מהחיים, תבלי, תצחקי, תתלבשי, וצאי לך לטייל בעולם.

דעי לך מירי שלי, אבא אוהב אותך, וגם אמא.
אבא ילדה מכתב עצות טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד