א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הלוויית הפעוט: "כנראה היה גלגול שסיים את התיקון שלו"

בהשתתפות כמה עשרות קרובי משפחה, התקיימה בשעת ליל מאוחרת הלווייתו של הפעוט משה מזרחי ז"ל, נכדו של ראש העיר בית שמש משה אבוטבול בן ארבעה חודשים שנפטר • קודם לכן ולמרות הפגנות סוערות, נערכה נתיחה חלקית לגופתו

הלוויית הפעוט: "כנראה היה גלגול שסיים את התיקון שלו"
קובי הר צבי

לאחר הפגנות סוערות ו-13 עצורים, ולאחר הכרעת בג"ץ כי גופת הפעוט משה מזרחי ז"ל תנותח חלקית בשל חשד המשטרה לטלטול שחווה אצל המטפלת, הובא לקבורה נכדו בן ארבעת החודשים של ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וסיקור של ההלוויה הכואבת.

ראשון ספד הרה"ג רפאל בן זקן, ראש ישיבת "שערי שלום" בה למד אבי הפעוט הרב עמנואל מזרחי בנעוריו, ואף כיום הוא לומד בכולל האברכים של הישיבה. "לתת לצדיק הקטן הזה לעזוב אותנו בשלום, גם זה לא נעים. כל בן אדם ישר שואל את עצמו 'על מה כל זה?' זה הילד שלנו, והקב"ה החליט לקחת לנו אותו. כזה יופי של ילד. נשאר לנו רק לבקש מבורא עולם, שבעזרת ה' קורבן הציבור הזה יהיה מספיק, וישים קץ לצרותינו, וייתן כח לרב עמנואל ולרעייתו, ובעזרת ה' יתברך הקב"ה יביא לנו את הגואל במהרה בימינו אמן ואמן".

אחריו הספיד הרב אופיר מלכה, רבה של 'קול ברמה' ומרבני ישיבת 'אור החיים': "התינוק הצדיק הזה זכה שבזכותו הייתה התעוררות אדירה, בתורה, ביראת שמים ובקבלות. הסתובבתי בשבוע האחרון ברחבי הארץ, כולם דיברו עליו. כולם קיבלו קבלות בזכותו. זה מבהיל: תינוק בן ארבעה חודשים - מזכה הרבים. עוד לפני שהתחיל לומר 'תורה ציווה לנו משה קהילת יעקב', והקב"ה לקח אותו, היו לו רבבות שעות של תורה ומעשים טובים, אפילו שלכאורה לא עשה כלום, כי בזכותו אנשים התחזקו, בזכותו אנשים קיבלו קבלות וממשיכים לקבל קבלות. אבל באמת שאנחנו צריכים לדעת שלעת הזאת, הקב"ה רוצה שנתחזק באמונה וביטחון. זה מצב קשה למשפחה ולכולם.

"הייתי השבוע אצל המשפחה בבית חולים לזמן מה - ספר מוסר! אפשר לקבל מהם חיזוק באמונה וביטחון, לוקחים את הדברים בצורה נכונה כמו שיהודי צריך לקחת. כמו שבן תורה צריך לקחת. הכל ביראת שמים, אמונה וביטחון. יש אנשים שכשקורה להם כזה דבר - נופלים לבאר שחת ולא קמים, כמו שכותב הגאון רבי חיים ויטאל זיע"א: "תחילת הסתת היצר - זו עצבות". מטרת היצר הרע היא להעציב את הבן אדם. ברגע שהוא מעציב אותו הוא בידיים שלו, הוא יכול לעשות איתו מה שהוא רוצה. פה - לא, המשפחה לוקחת את הכל באהבה ובאמונה שהכל משמים, שהקב"ה יודע בדיוק מה שהוא עושה. ואני מדבר על המשפחה מכל הצדדיםף גם משפחת מזרחי וגם משפחת אבוטבול, שאני מכיר אותם היטב, לקחו את הכל באהבה, באמונה ובביטחון, כי מקרים קשים שקורים לבן אדם בחיים יכולים להפיל ולרסק אותו, ומצד שני יכולים לגדל, לצמח ולחזק אותו.

"יהיו להם, לזוג, בעזרת ה' עוד הרבה בנים ובנות, בריאים ושלמים ברוחניות ובגשמיות, יראו רק שמחה וטוב כל החיים. אבל, משפחות, תדעו לכם, עשיתם קידוש שם שמים גדול מאד בעולם כולו. כנראה שהתינוק הזה היה גלגול, מי יודע, של אחד מגדולי הדור מהדורות הקודמים שהגיע לעולם על מנת לתקן משהו, ועכשיו סיים את התיקון שלו. אנחנו לא מבינים את חשבונותיו של הקב"ה".



סבו של הנפטר, משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש, ספד לנכדו: "עברנו עשרה ימים לא פשוטים בכלל, אבל היו אלה עשרה ימים שווים ביותר הם היו עשרת ימי התשובה שלנו. התינוק הקדוש הזה עולה למעלה עם המון המון זכויות. בחייו הקצרים הספיק לתקן כמות כזו גדולה של דברים. מי יודע - אולי אלו הדברים שהיו המטרה שלו לתקן, ולאחר שתוקנו הוא סיים את תפקידו. אנחנו לא מבינים בדברים האלה. החפץ חיים אומר על הפסוק: 'משפטי ה' אמת - צדקו יחדיו', מתי אדם רואה בחוש שמשפטי ה' אמיתיים - כאשר צדקו יחדיו, כשהוא מחבר את ההתחלה והסוף יחדיו הוא מבין כמה אמת יש במשפטי ה'. אנחנו לא מבינים ולא יודעים. גם ההתחלה הייתה קשה למשפחה. גם הסוף הוא סןף קשה מאד כאשר כולנו מתאספים בשעה כזו בבית העלמין, זה דבר שלא מובן מאליו. אני יודע שאלפים בארץ ובעולם התפללו לרפואתו, הזכירו את שמו, קיבלו על עצמם קבלות והכניסו שבת לפני הזמן. היה יהודי שהעיד כי התחיל להניח תפילין בזכותו. כמה זכויות הוא השאיר פה בעולם הזה.

"למרות שאיננו מבינים חשבונות שמים, אנחנו יודעים שמשה ז"ל היה נשמה גבוהה מאד, והזוג שגידל אותו היו ראויים לגדל נשמה טהורה שכזו, ועל כן הקב"ה עשה את זה דרככם. נתפלל לה' שהשבר בזה יעבור, ומכאן והלאה נזכה לפורקנא טבא, ואני מודה לכל העוסקים במלאכה שבאו במסירות נפש בשעה כזו, על מנת לא להלין את הגופה עוד לילה. אני מאחל לזוג היקר שיתחילו דף חדש מכאן והלאה, ואני מודה לכל אלו שהתפללו ולרבנים היקרים שחיזקו אותנו שהקב"ה ימלא משאלות ליבם לטובה".

חתם את ההספדים אביו של הפעוט, הרב עמנואל מזרחי, בדברים קצרים: "אנחנו רוצים לבקש ממך, משה היקר, סליחה ומחילה. אולי לא מספיק הערכנו אותך כמו שצריך. מבקשים מהקב"ה וממך מחילה וסליחה. ה' יעזור לנו שנצליח כמה שיותר לעזור ולקבל, בשמי ובשם אשתי היקרה אנחנו רוצים להודות לכולכם על כל הדאגה והתפילות".

כזכור, מוקדם יותר אמש (ה) הכריע בית משפט השלום לנתח את גופתו של הפעוט, ובעקבות כך הורה גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס לצאת ולהפגין. שתי הפגנות סוערות נערכו בשני מוקדים - בכיכר השבת ברחוב מלכי ישראל בירושלים וברחוב נהר הירדן ברמת בית שמש ב'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ההפגנה שנערכה בירושלים הידרדרה מהר מאד לתקריות אלימות בין השוטרים למפגינים. גז פלפל הותז על פני המפגינים, מכתזית משטרתית ופרשים נכחו בזירת ההפגנה במלכי ישראל, ובסיומה עיכבה המשטרה 13 מפגינים.

במקביל, התקבל באופן חלקי הערעור שהגישה המשפחה נגד הנתיחה לבג"ץ, לאחר דיון שנמשך יותר מ-3 שעות בית המשפט העליון רשם לפניו את הצהרתו של ד"ר נחמן כי הנתיחה תבוצע במינימום האפשרי הנדרש וכי הפרוצדורה תסתיים בתוך שעה בקירוב ותתאפשר קבורתו של הפעוט המנוח בתוך השעות הקרובות. ואכן, מעט לאחר חצות אספו אנשי זק"א את הגופה והעבירו אותה לקבורה בהלוויה מצומצמת שיצאה מבית ההספד הספרדי בגבעת שאול.

הלוויית הפעוט. צילום: קובי הר צבי




























אבוטבול הלוויה פעוט מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד