כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

'הפלס' מגיב לעזרה של גפני ופרוש: "מחפשים שקט תעשייתי"

הפרסום על יוזמת יו"ר 'דגל התורה' גפני וסגן השר פרוש למניעת רישום פלילי לצעירי 'הפלג הירושלמי' שלא התייצבו כהוראת רבותיהם - זוכה להתייחסות מצד הביטאון הרשמי • "המטרה - להעביר את תקופת ההסתגלות בשקט"

גפני ופרוש. צילום: פלאש 90
גפני ופרוש. צילום: פלאש 90

המאבק על יעדי הגיוס - עיתון 'הפלס' מתייחס הבוקר (ו') לטענה כי החכי"ם החרדים פועלים כדי לפטור את מי שאינו מתייצב כדעת רבותיו, וחושף מה הם הסיבות שעומדים מאחורי המהלך, "אם ישנו כזה", לטענתם.

כזכור, בסוף השבוע חשף הפרשן הפוליטי שמעון ברייטקופף בעיתון 'משפחה' כי סגן השר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני פועלים למנוע אשמה פלילית מבחורי 'הפלג הירושלמי', עקב אי התייצבותם בלשכות הגיוס.

בסדרת כתבות ב'הפלס' מסבירים בעיתון כי מאז החלו גורמים ממשלתיים ובכירים במערכת הצבאית להפנים את העובדה שגם החוק החדש לא יצליח לפורר את חומת ההתנגדות, מתקיימים דיונים בפורומים שונים, בהם נדונה השאלה כיצד ניתן להסיר את "כאב הראש" הזה מסדר היום.

"כיום", נכתב ב'הפלס', "לאחר כשלוש שנים שבהן אלפים רבים של בני ישיבות ואברכים אינם מתייצבים כלל, הכל יודעים כי המוני בני התורה שאינם מתייצבים ממשיכים לשקוד על תלמודם ללא הפרעה, מלבד בחורי ישיבה בודדים שנעצרו לימים או שבועות ספורים, ולאחר מכן שוחררו והמשיכו בהתעלותם בין כתלי בית המדרש. זאת ועוד: הכל יודעים כי הסערה הציבורית והמחאות ההמוניות נגד מעצרים בודדים אלה גורמים לשלטונות להימנע ממעצרים של כלל בני הישיבות שאינם מתייצבים, מלבד נסיונות סמליים לפקוד מפעם לפעם בתים של בני ישיבות".

"ההתנגדות התקיפה והחד-משמעית הוכיחה את עצמה, כאשר למרות כל הלחצים מבית ומחוץ, בני התורה המסולאים בפז עומדים בגאון וממשיכים לשקוד על תלמודם בהיכלי הישיבות, בלא לשתף כלל פעולה עם גזירת הגיוס הנוראה".

ב'הפלס' אף מתייחסים לעצם העובדה כי גפני ופרוש מסייעים - "השדרים המטופטפים לאחרונה לכלי התקשורת, אודות נסיונות שונים להציע מחוות מטעם השלטון וליזום בתנאים מסוימים "תהליך חנינה גורפת לבני הישיבות שאינם מתייצבים" - רק מוכיחים בעליל, עד כמה הגורמים הממשלתיים מחפשים כל דרך לרדת מן העץ, ובלבד שישיגו "שקט תעשייתי" שיאפשר להם העברה חלקה של תקופת ההסתגלות ומימוש יעדי הגיוס".
הפלג הירושלמי הפלס שמעון ברייטקופף משפחה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד