כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

'מרמה במוסדות': הנאשם שוחרר

לאחר 48 ימי מעצר שוחרר פנחס מנחם זיידמן, הנאשם היחידי מפרשת 'מרמה במוסדות' • הסיבה: טעות הפרקליטים

עורכי הדין בפרשת 'מרמה במוסדות', צילום: קובי הר צבי
עורכי הדין בפרשת 'מרמה במוסדות', צילום: קובי הר צבי

48 ימים לאחר מעצרו, שוחרר בית המשפט את פנחס מנחם זידמן, החשוד המרכזי בפרשת 'מרמה במוסדות'.

בדיון שנערך אתמול (ה') בבית משפט המחוזי בירושלים, הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד זידמן. בתיקון נכללו 55 עדי תביעה במקום 16 שהוגשו בכתב האישום המקורי. בעקבות כך שעו"ד אריאל עטרי המייצג את זידמן לא נערך לכתב אישום מתוקן, ביקש מבית המשפט לדחות את הדיון - ובנתיים לשחרר את הנאשם למעצר בית בפיקוח.

עו"ד אורי גולדשטיין נציג הפרקליטות אמר - "זה נראה לי תיק שבו המשיב צריך להישאר במעצר עד תום הליכים". לעומתו טען פרקליטו של זידמן - "הוא לא צריך להיות במעצר מחוסר ראיות בכלל".

עו"ד עטרי צירף מספר החלטות של בית המשפט, בהם גם את השיחרור של יעקב ברגר שעל פי כתב האישום ביצע הונאה בעשרות מיליוני שקלים, והשופט רומנוב שיחרר אותו. על אף שהיתה הפרה של התנאים בית המשפט העליון הורה לשחררו כשמרכז העסקים שלו היא באנגליה, ואף צירף עוד מספר דוגמאות, גם של אנשים שהודו בהונאה בשונה ממקרה זה.

עו"ד אריאל עטרי אף הפנה את בית המשפט לתיק של רונאל פישר, מי ששילם שוחד לשוטרים ולפרקליטים בהיקף הרבה יותר גדול, 11 אישומים, וכתוצאה מהקשר נפגעו חקירות של המשטרה ועוד והוא שוחרר, "אני מתקשה לראות איך חברי אומר שהוא מצפה שהמשיב יישאר במעצר".

השופט רם וינוגרד אמר כי הרי בדלל שכתב האישום המתוקן לא הגיע לידי עו"ד עטרי והופיע באתר בית המשפט רק באופן חלקי, כך שלא התאפשר לעו"ד עטרי להתכונן כראוי, הדיון ידחה בשבועיים וחצי ואם כן - "המצב שנוצר הוא שהמשיב, לשיטת המבקשת, אמור לשהות במעצר במשך קרוב לשלושה שבועות נוספים רק בשל מחדל דיוני של המבקשת שהביא לכך שב"כ המשיב לא יכול היה להיערך כראוי לדיון היום. תוצאה זו אינה ראויה".

"נראה שניתן לשקול שחרור בחלופה גם כאשר מדובר בעבירות מעין אלה, בפרט כאשר מדובר במי שאין לחובתו עבר פלילי" אמר השופט בהחלטתו, והורה לשחרר את זידמן לאחר כחודש וחצי במעצר.

נציג הפרקליטות הודה - "לא צפיתי את החלטתו של בית המשפט", וביקש להגיש ערר לבית המשפט. אולם היום (ו') בשעות הצהרים, לאחר שזידמן הפקיד 60,000 ש"ח, העמיד חמישה ערבים שכל אחד מהם חתם על ערבות של 50,000 ש"ח, שוחרר למעצר בית מלא בהשגחה לכל אורך שעות היממה.

עו"ד אריאל עטרי, פרקליטו של זימן אמר ל'בחדרי חרדים' כי "הרב זיידמן שעסק כל חייו בהרבצת תורה וקידוש שם שמים לא היה אמור להיעצר, מלכתחילה, ובית המשפט עשה איתו צדק, גם אם מאוחר. אסור שגמילות חסדים תהיה עילה למעצר במדינה יהודית ואכן, בית המשפט קבל את טענותנו והורה על שחרורו ממעצר".

מרמה במוסדות נאשם פנחס זיידמן כתב אישום אריאל עטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד