א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כך חוסל המחבל: שלב אחרי שלב

ההימלטות לערערה, דירת המסתור של הדודה ועזרת בני המשפחה • המרדף אחרי המחבל והשאלות שנותרו פתוחות

כוחות משטרה היום בערערה. באסל ערידאת, פלאש90. (צולם ע"י נכרי)
כוחות משטרה היום בערערה. באסל ערידאת, פלאש90. (צולם ע"י נכרי)

חיסולו של המחבל נשאת מלחם, אמנם הרגיע את תושבי תל אביב ומדינת ישראל. אך שאלות רבות נותרו פתוחות. אמש (שבת), עצרה משטרת ישראל חמישה מבני משפחתו, אולי הם ואלה שייעצרו בהמשך, ידעו לתת על כך את התשובות.

על פי ההערכות, עוד ביום שישי הקודם, שעות לאחר שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, המחבל נשאת מלחם נמלט לערערה. במשטרה מעריכים כי המחבל הגיע בסיוע אחד התושבים, שם אף קיבל סיוע מהמקומיים, שדאגו לו למסתור ומזון.

במהלך השבוע האחרון, שעה שכוחות משטרה גדולים ערכו סריקות נרחבות בצפון תל אביב, ועברו בית בית, בנסיון לאתר את המחבל, המפכ"ל אלשיך רמז כי המחבל אינו עוד בגוש דן.

החיפושים התמקדו באזור ואדי ערה, שם גם נמצאה דגימת DNA של המחבל. הדבר אישש את החשד כי הוא באיזור. אנשי כוחות הביטחון גם ביקרו באזור שכונת דהאראת בערערה, אך המחבל לא אותר.

אך ביום שחישי בבוקר התקבלה ידיעה שהמחבל נמצא בדירת המסתור בערערה, בעקבות כך הוקפצו למקום לוחמי הימ"מ, שב"כ וכוחות משטרה, ולקראת השעה 11:00 הם החלו לחסום את השכונה. התושבים קיבלו הוראה לא לצאת מהבתים וחלקם פונו.

כחצי שעה מאוחר יותר, החלו הכוחות לכתר את הדירה בה שהה מלחם, אך הוא הצליח לברוח ולהחליף מקומות מסתור. כל אותה העת, התושבים לא שהו ברחוב, וכל תנועה נבדקה.

בשעה 14:00 הכוחות המיוחדים נפרשו באזור הבית בו שהה המחבל, צלפים הוצבו על הגגות, והמתינו לתנועה מצידו של נשאת מלחם.

בשעה 14:20, המחבל יצא ממקום מסתורו, ביצע ירי לעבר אנשי כוחות הביטחון - וקיבל בתגובה ארבעה כדורים, שאחד מהם פגע בראשו והוא נהרג.

בשעה 17:12, לאחר כניסת השבת, יצאה הודעה רשמית לפיה המחבל חוסל.

הדירה בה התבצר, שייכת לדודתו המאושפזת.

המחבל והוריו התגוררו באותה שכונה, עד לפני כשנתיים, אז עזבו ועברו ליישוב ערה.

באותן שעות, עצרו אנשי כוחות הביטחון חמישה בני אדם, החשודים כי סייעו למחבל להסתתר, דאגו לרכוש עבורו מזון ומים. בדירה ממנה נמלט דקות לפני שחוסל, נמצאו בקבוקי שתייה, סיגריות, סוכר, כלי בישול וסכו"ם, ועוד ועוד.

תוך כך, הרשות המאשרת במשרד הביטחון החליטה להכיר בשלושת קורבנות הפיגוע: אלון בקל, שמעון רוימי ואמין שעבאן כנפגעי פעולת איבה. החלטת משרד הביטחון תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להתחיל ולטפל באופן מיידי במשפחות הקורבנות, ולהעניק להן את מלוא הסיוע הניתן לנפגעי טרור.









מחבל ערערה רוצח חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד