י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האסונות • הרב מרקוביץ קורא לחשבון נפש

ראש ישבת פוניבז' הגאון רבי שמואל מרקוביץ, קורא לעשות חשבון נפש בעקבות ריבוי האסונות במגזר החרדי

הגר"ש מרקוביץ, ראש ישיבת פוניבז'
הגר"ש מרקוביץ, ראש ישיבת פוניבז'

בדברי חיזוק שנשא ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי שמואל מרקוביץ במסגרת הוועד השבועי הנמסר מידי מוצאי שבת בישיבה, דיבר ראש הישיבה על האסונות התכופים שאירעו בימים האחרונים.

"לאחרונה שומעים על אסונות רבים", אמר, "יש אסונות שאנו סובלים מהגויים, דקירות ודריסות, ובטבע הדברים האדם אומר לעצמו, אני לא נמצא באזורים המסוכנים, זה לא נוגע אלי. אבל ישנם גם אסונות, מחלות, ילדים מסתלקים, פורעניות תדירות מאד.

"אנחנו לא יודעים למה, אין אדם שיודע למה. דבר אחד אנחנו כן יודעים. הקב"ה רוצה שנפחד ממנו! יראת שמים זו מצוה, לפחד מד'. זו מטרת הפורענות שהאדם יידע שמישהו הביא עליו את הפורענות והיא לא באה מאליה, דבר ידוע הוא שכשאדם חולה רח"ל הוא מתחזק, מפני שהוא יודע שהכל תלוי בזה, הידיעה הפשוטה הזו היא עצמה המטרה. וכשהאדם יודע את זה ומפחד, הוא כבר מסודר!.

"אם אנו חיים 'מלומדה' עלינו לפחד, כתוב בנביא שלחיות מלומדה זה הסיבה לעונש, "וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה", וע"ז בא העונש בפסוק שאח"כ "לָכֵן הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת הָעָם הַזֶּה הַפְלֵא וָפֶלֶא וכו'", ומלומדה היינו שלא חושבים כיצד להיות יותר טוב, חיים בלי מחשבה ולא בוחנים אולי יש אפשרות להיות יותר טוב".

לסיום אמר: "על כל אחד לערוך את חשבון נפשו האם היה יכול להתקדם יותר מר"ח חשון עד ר"ח שבט בכל התחומים הרוחניים, להקדיש לזה זמן להתבוננות. ולפי המסקנות שנגיע אליהם נתנהג מעתה ועד סוף הזמן. זה נקרא לחיות לא מלומדה!", סיכם הגר"ש מרקוביץ.
אסונות הרב מרקוביץ פוניבז' ישיבה בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד