כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הבוקר: הממשלה תאשר מע"מ אפס על תעריפי התחבורה הציבורית

זו היתה אחת מהבטחות הבחירות של ש"ס ודרעי בקמפיין השקופים, והבוקר - אחרי אינסוף עיכובים ומקלות בגלגלים, הוא יביא אותה לאישור הממשלה, לא לפני שיהפוך לשר הפנים • דרעי: "זו הפחתת מחירים גבוהה, שתחוקק בהליך מהיר"

.
.



ההבטחה יוצאת לדרך - השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי יביאו היום (א') לאישור הממשלה הפחתת תעריפי התחבורה הציבורית בגובה המע"מ.

את ההוזלה בתעריפים בשווי שיעור מס הערך המוסף, תסבסד המדינה בעלות שנתית של 650 מיליון שקלים שיועברו למפעילי התחבורה הציבורית. בנוסף, במסגרת הצעת החוק נקבע כי יימנע שינוי עתידי בתעריפי התחבורה הציבורית כתוצאה משינויים במס ערך מוסף.

שר הפריפריה אריה דרעי, שמממש בהחלטה זו את אחת מהבטחות הבחירות המפורסמות של ש"ס, אומר כי - ״הפחתת המע"מ על תחבורה ציבורית בסך 17 אחוז היא עמידה בהתחייבות שלקחתי על עצמי במערכת הבחירות ותחסוך אלפי שקלים לשנה למשפחות מהשכבות החלשות ולאלה שאין להם רכב. מדובר בהפחתת תעריפים גדולה שתובא לחקיקה מהירה בכנסת כדי לוודא שלא תבוטל בשנים הקרובות. אני מודה לידידי שר האוצר משה כחלון שסייע לי להגיע להישג חשוב זה״.

יצויין כי תעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות נקבעים על ידי שרי האוצר והתחבורה במסגרת צווי התעריפים, הצעת החוק תביא להפחתה חד פעמית בתעריפי הנסיעה בשיעור המע"מ הנגבה מתשלומי הנסיעה כיום. כאמור, את ההוזלה בתעריפים בשווי שיעור מס הערך המוסף תסבסד המדינה בעלות שנתית של 650 מיליון שקלים אשר יועברו למפעילי התחבורה הציבורית.

שר האוצר, משה כחלון: "ההפחתה בתעריפי התחבורה הציבורית היא מהלך חברתי ממדרגה ראשונה, מהלך שממשיך את המאבק שלנו ביוקר המחייה בישראל ומסייע קודם כל לשכבות החלשות ומעמד הביניים. הפתרון אליו הגענו יחד עם השר דרעי מאפשר לנו לשמור על מערכת המע"מ האחיד ולא לפגוע במערכת המיסוי בישראל אך גם לוודא כי ההפחתה תישאר לשנים רבות".

יצויין כי כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הבוקר אף צפויה הממשלה לאשר את מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים, משרד אליו הוא חוזר לאחר כ-20 שנה של היעדרות. ביום חמישי פרסם היועץ המשפטי לממשלה את אישורו למינוי, על אף שהסתייג מהנראות הציבורית של תפקיד כזה.
כחלון דרעי מע''מ אפס תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד