י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הממשלה אישרה פה אחד: דרעי שר הפנים

הממשלה אישרה את מינויו של שר הפריפריה, שיקבל לידיו גם את תיק הפנים, אותו פינה סילבן שלום לאחרונה

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90

חוזר למשרד הפנים: הממשלה אישרה הבוקר (א) את מינויו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לתפקיד שר הפנים בנוסף לתפקידו כשר הפריפריה, הנגב והגליל. מחר יעלה המינוי לאישור מליאת הכנסת.

השר דרעי פרש ממשרד הכלכלה לפני כחודשיים זאת לאחר שסירב לחתום על סעיף 52 אשר עיכב את אישור מתווה הגז. כבר בישיבה בה הודיע על הפרישה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי דרעי יקבל עוד משרד במקום משרד הכלכלה.

הבוקר קיבל דרעי את משרד הפנים, זאת בעקבות פרישת סילבן שלום מתפקידו לאחר שהסתבך בחשדות למעשים שאינם הולמים.

כזכור השר דרעי התפטר בשנת 1993 מתפקידו כשר הפנים, זאת לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים. בהמשך הוטל על דרעי עונש מאסר וקלון.

ראש הממשלה נתניהו בירך את דרעי עם אישור הממשלה, ואמר כי שתי משימות מרכזיות עומדות בפניו: 1. מניעת כניסת מסתננים בלתי חוקיים ובמקביל הוצאת מסתננים מישראל. 2. שינוי גבולות של רשויות ומועצות אזוריות לטובת חלוקה צודקת יותר של כספי הארנונה.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה למינוי: "כשהאזרחים חושבים שהמערכת עקומה, קשה להסביר להם למה הם צריכים להישאר ישרים".

בדף הפייסבוק שלו, התייחס לפיד לחזרתו הצפויה של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים וכתב כי "ב-11 למאי 2015 הנחתי על שולחן הכנסת את הצעת 'חוק הקלון'. ההצעה פשוטה: אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להיות שר, ח״כ, או ראש עיר. זה לא חוק נגד אריה דרעי, זה חוק נגד השחיתות בישראל. הקואליציה דחתה אותו. אנחנו נגיש אותו שוב ושוב עד שהוא יעבור.

"לא יכול להיות שאנשים שהורשעו בפלילים ישלחו חיילים אל הקרב או ידרשו את כספי המיסים שלנו. לא יכול להיות שנעמוד מנגד בזמן שאמון הציבור בפוליטיקאים ובמדינה הולך ומידרדר. אמון הוא הבסיס של כל חברה אנושית מתוקנת, וכשהאזרחים חושבים שהמערכת עקומה, קשה להסביר להם למה הם צריכים להישאר ישרים".

בעקבות אישור המינוי, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"צ בבקשה למתן צו על תנאי לביטול ההחלטה למנות את אריה דרעי לתפקיד שר הפנים, וכן צו ביניים שלא להציג את מינויו של דרעי לאישור הכנסת ומניעת כניסתו של דרעי לתפקידו כשר. יצויין כי כנגד השר דרעי הוגשה עתירה נגד מינויו לשר בממשלה ובג"צ דחה אותה ואישר פה אחד את מינויו. גם היועץ המשפטי לממשלה אישר ביום חמישי שעבר את מינויו של דרעי לשר הפנים.

בתנועה לאיכות השלטון אומרים כי בשובו של אריה דרעי לאותו המשרד בו ביצע את פשעיו - לאותו המשרד אותו הפך לפרתו החולבת האישית, בעודו מייסד שיטה, תעשייה שלמה, ההופכת את הרשויות המקומיות לצינור העברת כספים אל מוסדות ועמותות אשר דאגו בתורן להעביר לו את ליטרת הבשר אשר דרש – אנו חוצים את מתחם הסבירות, באשר מינוי זה הופך בלתי סביר באופן קיצוני.
דרעי שר הפנים מינוי פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד